• شنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۸:۳۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91030604002
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

را‌ه‌اندازي 12 کانون هماهنگی دانش و صنعت در کشور

سرپرست دفتر تجاری‌سازی و همکاری‌های دانش و صنعت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوري، گفت: امسال 12 کانون هماهنگی دانش و صنعت در کشور راه‌اندازی می‌شود.

سرپرست دفتر تجاری‌سازی و همکاری‌های دانش و صنعت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوري، گفت: امسال 12 کانون هماهنگی دانش و صنعت در کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، محمدجواد قاسمی در مراسم افتتاح رسمی کانون هماهنگی دانش و صنعت فرآوری قیر طبیعی که در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار كرد: در حال حاضر حدود 60 کانون هماهنگی دانش و صنعت در بخش‌های مختلف در سطح کشور فعالند که امسال نیز 12 کانون دیگر به آن‌ها اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: از مجموع این کانون‌های شکل گرفته در سطح کشور، 62 درصد در بخش کشاورزی، 28 درصد در بخش صنعت، 8 درصد در بخش فناوری دفاعی و دو درصد نیز در بخش خدمات است.

قاسمی تصریح کرد: داشتن نگاه همسو، راه هم جهت و در نظر گرفتن منافع ملی از مهمترین مواردی است که باید در کانون‌های هماهنگی دانش و صنعت در نظر گرفته شوند.

سرپرست دفتر تجاری سازی و همکاری های دانش و صنعت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوري، گفت: کانون‌های هماهنگی دانش و صنعت قرار نیست که صرفا کار تحقیقاتی انجام دهند لذا انجام چنین فعالیتهایی به نوعی موازی کاری با دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کشور ایران از لحاظ علمی دارای جایگاه بسیار قابل توجهی در سطح جهان و به ویژه منطقه است، بگونه‌ای که تعداد مقالات ISI دانشمندان ایرانی در طول سال 2011 بیش از 17 هزار مورد بوده است که این رقم نشان از رشد علمی 20 درصدی کشور دارد، اما باید اعتراف کنیم که در اجرای تحقیقات علمی مشکل داریم.

قاسمی افزود: استانهای کرمانشاه، لرستان و ایلام مهد قیر طبیعی در ایران هستند لذا باید از راه‌اندازی این کانون هماهنگی استفاده کرده و درصدد فرآوری قیرطبیعی برآیند.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha