• جمعه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 91051307676
  • خبرنگار : 71091

كامبوزيا پرتوي: فعلا ترجيح دادم فيلم نسازم

از كارگردان «گلنار» و «كافه ترانزيت» چه خبر؟

از كارگردان «گلنار» و «كافه ترانزيت» چه خبر؟

كامبوزيا پرتوي كه 8 سال قبل فيلم «كافه ترانزيت» را كارگرداني كرد و پس از آن ديگر فيلمي نساخت در سال‌هاي اخير بيشتر فيلم‌نامه نوشته‌ است.

كامبوزيا پرتوي كه 8 سال قبل فيلم «كافه ترانزيت» را كارگرداني كرد و پس از آن ديگر فيلمي نساخت در سال‌هاي اخير بيشتر فيلم‌نامه نوشته‌ است.

اين كارگردان و فيلم‌نامه‌نويس سينماي ايران درباره‌ي فعاليت چند ساله اخيرش به خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،گفت: سه چهار سال مشغول نوشتن فيلم‌نامه فيلم حضرت محمد (ص) بودم، پس از آن مدتي مشاور كارگردان بودم و از زمستان ديگر كارم با آن پروژه تمام شد.

پرتوي كه در كارنامه‌ي كاريش فيلم‌هاي چون «گلنار»، «بازي بزرگان»،«ماهي»، «ننه لالا و فرزندانش» «گربه آواز خوان» را دارد، درباره‌ي فعاليت اين روزهايش،توضيح داد: درگير نگارش فيلم‌نامه‌هاي مختلفي هستم و البته منتظرم وضعيت سينما روشن شود به خاطر اينكه سليقه‌ها ناهمگوني در سينما وجود دارد.

وي معتقد است: از سويي جشنواره فيلم ونيز را تحريم مي‌كنيم و نمي‌خواهيم فيلم ايراني را به آن جشنواره بفرستيم ولي از آن طرف مي‌خواهيم با آمريكا پروژه مشترك داشته باشيم، اين شرايط برايم شرايط نامطمئني است و به همين دليل ترجيح دادم فعلا فيلمي نسازم تا وضعيت روشن‌تر شود.

پرتوي درباره‌ي فعاليت اين روزهايش گفت: فيلمنامه‌هاي مختلفي براي كمپاني‌هاي خارجي‌ نوشتم مثلا فيلمنامه‌اي براي عراقي‌ها نوشتم و اين روزها منتظرم مذاكرات نهايي‌ام با كمپاني در هند به نتيجه برسد.

او كه ترجيح مي‌دهد فعلا درباره‌ي جزييات اين پروژه صحبت نكند، يادآور شد: طرح را از سه، چهار سال قبل مطرح كرديم و حالا قرار است با مذاكرات نهايي فيلم‌نامه را به سرانجام برسانيم و اگر شرايطي باشد آن را كارگرداني هم بكنم.

كامبوزيا پرتوي كه يكي از كارگردان‌هاي موثر در سينماي كودك بوده و به قولي در دوران طلايي آن فعال بوده است در بخش ديگري از اين گفت‌‌وگو درباره دلايل افت وضعيت اين سينما به ايسنا معتقد است: هيچ‌كس اين روزها براي سينماي كودك احساس نياز نمي‌كند و اگر در مقطعي سينماي كودك فعال بود و همه از آن به عنوان دوران طلايي اين سينما نام مي‌برند به اين دليل است كه بعد از جنگ بچه‌ها تفريحي نداشتند و تنها تفريح آنها تلويزيون بود آن موقع احساس مي‌شد كه بايد فيلم كودك ساخته شود.

وي ادامه داد: در پي اين نياز، مسئولان به اين نياز پاسخ دادند و در نهايت هم متوجه شدند كه چه استقبالي انجام شد. بنابراين اگر فيلمسازان و مسئولان دغدغه‌اي براي سينماي كودك نداشته باشند وضعيت همين شكل فعلي است به هرحال الان بيشتر دغدغه‌ها سياسي شده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha