• دوشنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91061307139
  • خبرنگار : 71404

مجري «ورزش از نگاه دو»: از سر شكم سيري روي آنتن نرفتم

مجري «ورزش از نگاه دو»: از سر شكم سيري روي آنتن نرفتم

برنامه‌ي «ورزش از نگاه دو» يكي از شش برنامه‌ي ايراني است كه به بخش نهايي جايزه‌ي «اي. بي. يو» 2012 راه يافته است.

برنامه‌ي «ورزش از نگاه دو» يكي از شش برنامه‌ي ايراني است كه به بخش نهايي جايزه‌ي «اي. بي. يو» 2012 راه يافته است.

پوريا تابان ـ مجري اين برنامه ـ از حضورش در برنامه‌ي «ورزش از نگاه دو» به عنوان اجراي اولين برنامه‌ي تخصصي ورزشي ياد كرد و گفت: اجراي هر برنامه‌اي را در ذهنم روياپردازي مي‌كردم به جز برنامه‌هاي ورزشي و اصلا فكرش را نمي‌كردم روزی اجراي «ورزش از نگاه دو» را عهده‌دار شوم و حتی به آن فکر هم نکرده بودم.

*** مشكل پذيرفتم مجري «ورزش از نگاه دو» باشم

مجري برنامه‌ي «ورزش از نگاه دو» در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: راستش خودم هم فكر نمي‌كردم روزي برسد كه اجراي برنامه «ورزش از نگاه دو» را بر عهده بگيرم چرا كه پيش از اين اجراي برنامه‌اي كه صرفا ورزشي باشد را بر عهده نداشت، هر چند در واقعیت کار خود را در تلویزیون به صورت رسمی با گزارش‌های زنده بسکتبال از شبکه سه سیما شروع کرده بودم، بعد از اينكه برنامه اجتماعی، فرهنگی و ورزشی «دورخيز» با تهیه‌کنندگی اصغر شریف کاظمی بعد چهار سال و هفت ماه به پايان رسيد، بيشتر تمركزم روي مسابقه «نشان برتر» بود که همچنان هم ادامه دارد، زماني روز بیست و چهارم فروردین امسال آقاي سید مجتبی سجادي ـ تهيه‌كننده «ورزش از نگاه دو» ـ پيشنهاد اجراي اين برنامه را به من داد، ابتدا شوکه شدم، بعد باور نکردم و در نهایت از ايشان چند ساعتي زمان خواستم، چرا كه كاملا گيج شده بودم و فکر می‌کردم واقعا؟ در نهايت هم خيلي مشكل پذيرفتم مجري اين برنامه باشم که دلایلش می‌تواند جالب باشد.

وي ادامه داد: در راستاي اجراي «ورزش از نگاه دو» با مجريان و همكاران زيادي از جمله آزاده نامداري مشورت كردم و وي كمك بسياري به من كرد تا اينكه توانستم قبول كنم كه من فقط يك مجري اجتماعي نيستم. يكي از دلايلي كه در اجراي اين برنامه به من قوت قلب داد اين بود كه پيش از اجرا حدود 11 سال سابقه روزنامه‌نگاري ورزشي و فعاليت‌هاي مستمر ورزشي داشتم و در رشته‌هاي مختلف ورزشي مانند دوچرخه سواری، فوتبال و فوتسال به صورت حرفه‌يی و باشگاهی مقام كسب كرده بودم.

او خاطرنشان كرد: پس از اجراي بيش از 500 برنامه زنده فرهنگي و هنري همچون «دورخيز»، «بهاري شو»، و ... در شبکه دو سیما، رادیوهای مختلف و بسیاری از برنامه‌های زنده سیمای استانی سبز گلستان ديگر، همه مرا به عنوان مجري اجتماعي مي‌شناختند و باورش برايم سخت بود كه اجراي يك برنامه‌ي تخصصي ورزشي را بر عهده بگيرم، هر چند توانایی آن را در خود می‌دیدم و اطلاعات تخصصی ورزشی‌ام بالا بود اما تغییر ژانر اجرا، کمی از لحاظ روحی مرا به گوشه رینگ برده بود.

پوريا تابان

*** «ورزش از نگاه دو»، برنامه‌اي كه شناسنامه دارد

تابان با اشاره به اجراي برنامه «ورزش از نگاه دو» يادآور شد: از ابتداي پخش «ورزش از نگاه دو» که قدیمی‌ترین برنامه‌ي صدا و سیمای جمهوری اسلامی است و حتی یک هفته زودتر از «ورزش و مردم» بر روی آنتن رفته مجريان مختلفي که شناسنامه‌دار بودند همچون کوتی، جهانگیر کوثری، نيما نهاونديان و .... بر صندلی اجرای آن تکیه زده‌اند تا اينكه از هفته دوم فروردين ماه سال 91 اجراي آن به من سپرده شد. اولین برنامه «ورزش از نگاه دو» در امسال را محمود عبداللهي اجرا كرد و يكي از بزرگترين دلايل تعويض مجري اين بود كه آقاي عبداللهي ـ مدير روابط عمومي كميته ملي المپيك ـ شده بود و اين شائبه‌اي ايجاد مي‌شد كه نمي‌شود خيلي مستقل به كار اجرا پرداخت، قبل از ایشان نیز دوست عزیزم نیما نهاوندیان مجدد بعد از چند سالی اجرای آن را بیش از یک سال بر عهده داشت که به خواست خود کنار کشیده و آخرین «ورزش از نگاه دو» در سال 90 با اجرای امید گلمکانی روی آنتن رفته بود.

او اضافه كرد: با توجه به جایگاه برنامه و قدمت آن، در شبکه دو سیما قرار شد با تصميم تهيه‌كننده، مجري جدیدی انتخاب شود که بتواند خون تازه‌ای را به برنامه تزریق کند و شبیه هیچکدام از مجری های شناخته شده ورزشی نباشد و قرعه به نام من افتاد و امیدوارم توانسته باشم جواب اعتماد آقای سجادی، اشناب و بخشی‌زاده را داده باشم. گزينه‌هاي مختلفی برای اجرای این برنامه نظر بود، زماني که به من پيشنهاد شد كاملا گيج بودم چون پيش از من مجريان بزرگي «ورزش از نگاه دو» را اجرا كردند، مي‌دانستم كه كار سختي است و برنامه‌اي است كه شناسنامه دارد.

*** مي‌خواهم نشان دهم تلويزيون مستقل است

مجري «ورزش از نگاه دو» در ادامه گفت‌وگوي خود با ايسنا هدفش از اجراي اين برنامه را صداقت با مردم دانست و خاطرنشان كرد: تمام هدفم از اجراي اين برنامه اين بود كه نشان دهم تلويزيون مستقل است و مي‌خواستم با مخاطبان صداقت داشته باشم و در همين جا از آقاي سجادي كه در اجراي برنامه دست مرا باز گذاشت و بر من اعتماد كرد سپاسگزارم. اعتمادي كه آقاي سجادي به من كرد خيلي برايم مهم بود و همچنين در اينجا مي‌خواهم از حمايت‌هاي آقاي بخشي‌زاده ـ مدير شبكه دو ـ تشكر كنم. بدون تعارف مي‌خواهم بگويم كه مجري اجتماعي را در قالب ورزشي امتحان كردن، يك ريسك است به هر حال از اعتماد آقاي سجادي و بخشي‌زاده كمال تشكر را دارم و امیدوارم توانسته باشم امضای خودم را پای این روزهای «ورزش از نگاه دو» گذاشته باشم، امضایي که صداقت، مهربانی هیجان و پویایی، نشاط و شادابی، ریتم تند و.... جزو شاخصه‌های آن است.

*** «ورزش از نگاه دو» به خاطر تغيير زياد مجريان ضربه خورد

او گفت: برنامه «ورزش از نگاه دو» به خاطر تغيير زياد مجريان در حال ضربه خوردن بود و در حال حاضر هم نمي‌دانم با اجراي من به عنوان مجري جديدش چقدر توانسته مثبت و موفق باشد. اين مساله بستگي به نگاه مردم دارد و آن‌ها بايد نظر دهند. اما در كل در اجراي اين برنامه هيجان برايم خيلي مهم بود چرا كه زمان پخش آن ساعتي است كه بينندگان كسل هستند و مي‌خواهند استراحت كنند. من دوست داشتم هيجان را به برنامه برگردانم. زماني كه تصويربردار برنامه به من مي‌گويد خيلي خوب است كه خوابم نمي‌گيرد برايم خيلي مهم است؛ البته منظورم اين نيست كه پيش از اين با اجراي ديگر مجريان اين برنامه خواب‌آلود بود اما اين واژه نشان دهنده اين است كه من تاثير خودم را در برنامه مي‌گذارم، بازتاب‌های کلی هم برایم خوشایند بوده چه در بین عموم مردم و چه بین خواص. هر چند مطمئنم می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن ضعف‌های خود را نیز برطرف کنم.

*** دوربین که تکراری شود روز مرگ مجری است

تابان با اشاره به انگيزه كاري‌اش در اجرا خاطرنشان كرد: با وجود اجراي اين همه برنامه تلويزيوني در شبكه‌هاي مختلف هنوز هم دوربين برايم تكراري نشده است و در هر شرايط سختي كه برايم به وجود بيايد با انگيزه بالا سر كارم حاضر مي‌شوم و تمام تمركزم را روي كارم مي‌گذارم چرا كه عاشق كارم هستم.

*** مي‌خواهم بهترين مجري تلويزيون ايران شوم

مجري «ورزش از نگاه دو» با بيان اينكه از سر شكم سيري، مشهوريت و ديده شدن روي آنتن نيامدم، خاطرنشان كرد: يك هدف بزرگ در زندگي دارم، نمي‌دانم خوب است يا نه؛ از سر شكم سيري و مشهوريت روي آنتن نيامدم، هر چند كه شهرت را دوست دارم ولي واقعيت اين است كه مي‌خواهم بهترين مجري تلويزيون ايران شوم چون هدفی دارم که برایم والاست ودوست دارم نشان دهم خواستن توانستن است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۳ ۰۱:۰۸

برای مسئولان شبکه دوم سیما به‌خصوص گروه ورزش و سرگرمی شبکه دوم متاسفم. مجر ی برنامه ورزش از نگاه دو، به هیچ وجه توانایی اداره این برنامه را ندارد و محال است در این برنامه زنده کمتر از 20 بار گاف ندهد و اشتباه نگوید...! ادبیات زشتی دارد و مدام توهین‌آمیز حرف می‌زند و می‌خواهد با رک صحبت کردن براي خودش برند دست و پا کند! اما نمی‌داند که با این کارها منفورتر می‌شود...