• دوشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91062715813
  • خبرنگار : 71404

/تلويزيون تله‌تئاتر را فراموش كرده است؟/

خوشدل‌راد: شرايط حاكم تله‌تئاتر را روزبه‌روز لاغرتر مي‌كند تا جايي كه از نفس بيفتد

خوشدل‌راد: شرايط حاكم تله‌تئاتر را روزبه‌روز لاغرتر مي‌كند تا جايي كه از نفس بيفتد

رضا خوشدل‌راد ـ تهيه‌كننده تله‌تئاتر ـ درباره‌ي متوقف شدن پخش تله‌تئاترها از شبكه چهار گفت: به نظر من پيش از اينكه تلويزيون تله‌تئاتر را فراموش كرده باشد، شايد مردم آن را فراموش كرده‌اند.

رضا خوشدل‌راد ـ تهيه‌كننده تله‌تئاتر ـ درباره‌ي متوقف شدن پخش تله‌تئاترها از شبكه چهار گفت: به نظر من پيش از اينكه تلويزيون تله‌تئاتر را فراموش كرده باشد، شايد مردم آن را فراموش كرده‌اند.

اين تهيه‌كننده در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، خاطرنشان كرد: درست است كه تلويزيون يك رسانه‌ي مخاطب محور به معناي صد در صدر نيست ولي طبعا روي مخاطب و اينكه يك برنامه‌ي تلويزيوني چقدر ادامه پيدا كند و چگونه ساخته شود، تاثيرگذار است.

وي كه تهيه‌ي نمايش‌هاي تلويزيوني «بچه هاي من، آفريقاي من» و «آدم ماشيني» را بر عهده دارد، با اشاره به هزينه‌هايي كه صرف ساخت تله‌تئاتر مي‌شود، يادآور شد: اينكه برخي‌ها مي‌گويند ساخت تله‌تئاترها مقرون به صرفه نيست، بستگي به شرايط دارد؛ به عنوان مثال يك بطري آب در شرايط خيلي معمولي يك قيمت دارد ولي زماني كه شرايط اضطراري باشد و يك نياز بزرگي به وجود بيايد، ممكن است شما تمام هستي‌تان را بدهيد تا يك بطري آب به دست آوريد. در مورد تله‌تئاتر هم به همين شكل است،‌ اين نياز بايد وجود داشته باشد در اين شرايط ديگر مسائل هم تعريف مي‌شود.

او گفت: امروزه تله‌تئاتر در ميان مخاطبان يا ديده نمي‌شود و يا خيلي ناچيز است؛ به همين خاطر در اين شرايط حاكم، ژانر تله‌تئاتر را روز به روز لاغرتر مي‌كند تا جايي كه از نفس مي‌افتد.

وي معتقد است: تلويزيون و ديگر رسانه‌ها موظفند كه برخي از ژانرها و برنامه‌ها را اگر چه مخاطبان كمي دارند، ولي حفظ كرده و به طور كل آنها را كنار نگذارد.

خوشدل‌راد در ادامه با بيان اينكه تله‌تئاتر خيلي مورد استقبال عموم نبوده است، خاطرنشان كرد: اگر چه شبكه چهار براي عموم طراحي نشده و براي گروهي خاص است، اما همين گروه خاص خيلي به آن اهميت نمي‌دهند و خيلي مورد توجه آن‌ها هم نيست. پيش از اين تله‌تئاترها فقط از شبكه دو به روي آنتن مي‌رفت ولي چند سالي است كه به شبكه چهار منتقل شده است. به نظر من دنيا تغيير كرده و سليقه مخاطبان هم عوض شده است در آن دوره كه اوايل تله‌تئاتر از شبكه دو پخش مي‌شد، رسانه‌هاي ديگر نبودند و ماهواره نبود و دنيا آنالوگ بود به طوري كه حتي معمولي‌ترين برنامه‌ها هم مورد توجه مخاطبان قرار مي‌گرفت و درباره آن‌ها نظر مي‌دادند، چرا كه گريزي نداشتند تا برنامه‌ي ديگري را تماشا كنند ولي بر عكس در حال حاضر به قدري تعداد شبكه‌هاي داخلي متنوع است و گزينه‌هاي فراوان دارد كه مخاطب نمي‌تواند همه آن‌ها را دنبال كند.

اين تهيه‌كننده در پاسخ به اينكه آيا مجموعه نمايشي «رازهاي يك خانه» كه در حال حاضر روي آنتن شبكه چهار است، مي‌تواند جاي خالي تله‌تئاتر را پر كند؟ عنوان كرد: متاسفانه اين مجموعه را تماشا نكردم، بنابراين نمي‌توانم اظهار نظر كنم كه آيا مي‌تواند جاي تله تئاتر را پر كند يا خير. ولي در كل به نظر من تلويزيون تلاش خود را مي‌كند اما اينكه تا چه حد موثر واقع شود، خدا مي‌داند.

وي صحبت آخرش را درباره‌ي وضعيت تئاترهاي تلويزيوني اينگونه بيان كرد:‌ به عقيده‌ي من وضعيت تله‌تئاترها كار مسؤولان نيست چرا كه آن‌ها تابع شرايط هستند و فكر مي‌كنم مخاطبان بيشتر تاثيرگذارند؛ بنابراين اميدوارم مخاطبان دوباره به تله‌تئاتر علاقمند شوند چرا كه با استقبال آن‌ها بقيه مسايل‌ هم حل خواهد شد.

خوشدل‌راد در پايان از توليد يك مستند جديد براي پخش در ماه رمضان خبر داد و به ايسنا گفت: مستندي با عنوان «يك روز خوب» در دست توليد داريم كه قرار است ماه رمضان امسال از شبكه چهار به روي آنتن برود. اين مستند درباره‌ي زندگي فردي است كه با وجود تمام دشواري‌هايي كه در زندگي دارد ولي همچنان سعي مي‌كند معنويان زندگي‌اش را حفظ كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha