• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۱ / ۰۸:۱۷
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 91071609955
  • خبرنگار : 71060

جريمه‌هاي قطعي غيرمجاز اينترنت در كشور اعلام شد

جريمه‌هاي قطعي غيرمجاز اينترنت در كشور اعلام شد

براساس قوانين تعريف‌شده، شركت‌هاي ارائه‌دهنده خدمات اينترنتي SLA در صورتي كه بيش از حد‌ مجاز قطعي ماهانه داشته باشند موظف هستند براساس ميزان قطعي غيرمجاز، جريمه‌اي را در شارژ‌هاي ماهانه مشتركان خود بازپرداخت كنند.

براساس قوانين تعريف‌شده، شركت‌هاي ارائه‌دهنده خدمات اينترنتي SLA در صورتي كه بيش از حد‌ مجاز قطعي ماهانه داشته باشند موظف هستند براساس ميزان قطعي غيرمجاز، جريمه‌اي را در شارژ‌هاي ماهانه مشتركان خود بازپرداخت كنند.

به گزارش خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با فرض 30 روز براي هر ماه و 24 ساعت براي هر روز و 60 دقيقه براي هر ساعت، مدت برقراري يك لينك دو ماه با ميزان دسترسي 100 درصد برابر با 43 هزار و 200 دقيقه خواهد بود، اما اغلب شركت‌هاي ارائه‌كننده خدمات اينترنتي با حدي از قطعي مواجه هستند كه براي حد مجاز اين قطعي‌ها جداولي طراحي شده و لازم است در صورتي كه بيش از حد تعريف شده در ارائه‌ي خدمت قطعي وجود داشته باشد، جريمه‌اي به ازاي آن پرداخت شود.

براساس قوانين موجود براي هر سرويس مدتي به عنوان قطعي مجاز در نظر گرفته شده كه اگر اختلالات بيش از آن حد شود قطعي غيرمجاز نام مي‌گيرد.

در اين ميان جداولي طراحي شده و براي انواع سرويس‌هاي SLA مدت زماني مجاز قطعي‌ها اعلام و عنوان شده كه براساس اين ميزان قطعي ميزان دسترسي كاربر چگونه خواهد بود.

بر اساس اين جدول يكي از مدل‌ها مدل برنزي نام گرفته كه ميزان دسترسي آن 99 درصد اعلام شده و تا 432 دقيقه در ماه زمان مجاز قطعي در اين بخش است.

سرويس نقره‌اي سرويس ديگري است كه 99.4 درصد دسترسي دارد و حدود 259.2 دقيقه مجاز به قطعي‌هاي ماهانه است. اما در سرويس‌ طلايي كه براي آن دسترسي 99.9 درصد تعريف شده شركت ارائه‌كننده‌ي خدمات تنها مجاز است 43.2 دقيقه در ماه قطعي داشته باشد و در نهايت در سرويس موسوم به الماس كه 99.99 درصد دسترسي براي آن تعريف شده تنها 259 ثانيه در ماه قطعي اينترنت مجاز است.

بر اساس قوانين تعريف شده در سازمان تنظيم مقررات راديويي براي قطعي‌هاي غيرمجاز بسته به ميزان آنها جريمه‌هاي پنج تا 100 درصد براي شركت‌هاي ارائه‌دهنده‌ خدمات تعريف شده و شركت‌ها موظف شده‌اند در صورتي كه در ارائه‌ي هر سرويس بيش از حد مجاز قطعي داشتند، جريمه آن را در همان ماه پرداخت كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۱-۰۷-۱۶ ۱۷:۴۴

سلام، آقا بالاخره یه اتفاقی به نفع مشترکان افتاد. خوب خدا را شکر البته تا اینجا؟ حالا باز هم باید دست به دعا برداریم و رقص آتش کنیم تا این سخنان زیبا جامعه{جامه} عمل، عمل، عمل، بپوشد! انشاءالله. آقا شما را به خدا به شهرستانها یه سرکی بکشید، مخصوصاَ(رشت) این قضیه سرویسها مطمئنم هنوز راه نیفتاده، ولی در شهر رشت درست برعکسش بیش از یک سال‌ونیم که جریان داره. یعنی در طول یک ماه ما زمان مجاز استفاده از اینترنتمون حدود 500 دقیقه مفید و بدون شکم درده. یعنی حس می‌کنیم اینترنت داریم اون هم از نوع ای‌دی‌اس‌ال. ممنونم

avatar
۱۳۹۱-۰۷-۱۶ ۱۸:۰۹

چه کسی باید جریمه اینترنتی که مستقیما از مخابرات گرفته شده و مرتبا قطعی دارد را بپردازد؟ مخابرات در مقابل چه کسی پاسخگو است وقتی اینترنت(مستقیم) خودش مرتبا قطع است؟!