• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۳۹۱ / ۱۷:۲۳
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 91092112419
  • خبرنگار : 71188

امضای 2 قرارداد برای اکتشاف منابع جدید نفت و گاز

قرارداد عملیات برداشت گرانی و مغناطیس سنجی سرخه و حوضه سلطان در دو استان سمنان و قم و نیز قرارداد پردازش داده های لرزه نگاری سه بعدی خشکی تیماب، میان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و شرکت عملیات اکتشاف نفت امضا شد.

قرارداد عملیات برداشت گرانی و مغناطیس سنجی سرخه و حوضه سلطان در دو استان سمنان و قم و نیز قرارداد پردازش داده های لرزه نگاری سه بعدی خشکی تیماب، میان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و شرکت عملیات اکتشاف نفت امضا شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قرارداد عملیات برداشت گرانی و مغناطیس سنجی سرخه و حوضه سلطان واقع در ایران مرکزی (استان های سمنان و قم) و پردازش داده های لرزه نگاری سه بعدی خشکی تیماب درحالی به امضا رسید که این عملیات در مجموع با 3000 ایستگاه گرانی و مغناطیس سنجی در استان های سمنان و قم در قالب دو ناحیه مجزای سرخه 2500 ایستگاه (در استان سمنان) و حوضه سلطان 500 ایستگاه (در استان قم) طراحی شده است.

قرارداد پردازش داده های لرزه نگاری سه بعدی خشکی تیماب هم در حدفاصل شهرهای دهلران و مهران واقع در استان ایلام با هدف اجرای پردازش داده های سه بعدی خشکی تیماب در مساحتی در حدود 608 کیلومتر مربع عملیاتی می شود.

مدت زمانی اجرای این دو پروژه از سوی مدیریت اکتشاف شش ماه تعیین شده است؛ همچنین اعتبار در نظر گرفته برای اجرای عملیات برداشت گرانی و مغناطیس سنجی سرخه و حوضه سلطان حدود 790 میلیون تومان برآورد شده است.

هرمز قلاوند؛ مدیراکتشاف شرکت ملی نفت ایران در حاشیه مراسم امضا قرارداد گفت: پروژه لرزه نگاری سه بعدی تیماب در استان ایلام طی حدود 2 ماه گذشته در محدوده ای به مساحت 608 کیلومتر مربع از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا انجام شد که هم اکنون بر اساس این قرارداد شرکت عملیات اکتشاف نفت شناسایی طاقدیس های زیر سطحی بین دهلران و ایلام و پردازش داده های حاصل از عملیات لرزه نگاری را انجام می دهد.

به گزارش شرکت ملی نفت ایران، قلاوند اعتبار در نظر گرفته شده برای پروژه لرزه نگاری سه بعدی تیماب را 164 هزار یورو اعلام کرد.

به گفته مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، عملیات گرانی سنجی و مغناطیس سنجی از روش های غیرلرزه ای است که هدف از اجرای آن در سرخه و حوضه سلطان دستیابی به مخازن نفتی سازند قم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha