• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۱ / ۱۷:۵۱
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 91092213201
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

کارگاه آموزشی جمع‌آوری اسناد و تاریخ شفاهی دفاع‌مقدس برگزار شد

به منظور تعیین و آموزش استانداردهای جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس، امروز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه، کارگاهی با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی و پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در ساختمان گنجینه اسناد برگزار شد.

به منظور تعیین و آموزش استانداردهای جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس، امروز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه، کارگاهی با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی و پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در ساختمان گنجینه اسناد برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، در این کارگاه چهار ساعته که در دو بخش برگزار شد، مباحثی نظیر تفاوت‌های خاطره‌نویسی و تاریخ شفاهی، چگونگی نحوه انجام مصاحبه‌ها، تایپ و پیاده کردن نوارها و سندشناسی دشمن، مورد بحث، آموزش و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین در بخش دیگر این کارگاه، مباحثی نظیر ویراستاری نقل قول‌های صورت گرفته، ذهنیت‌های تغییر یافته در بیان خاطرات و تاریخ شفاهی، معیارهای پیاده‌سازی بیان شفاهی و تحریف تاریخ شفاهی بررسی شد.

در این کارگاه آموزشی، علاوه بر غلامرضا عزیزی، معاون اسناد ملی، سردار شهبازی، مسئول مرکز مدیریت پروژه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سپاه، سردار نیکخواه معاون فرهنگی- هنری سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین سردار آقاهادی معاون تحقیق و پژوهش فرهنگی- هنری سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عنوان مدرس و اداره کننده جلسه حضور داشتند.

در پایان این کارگاه،سردار شهبازی در زمینه اهداف برگزاری این کارگاه در مصاحبه با روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت:به طور قطع تهیه معیار و استاندارهای لازم برای تهیه تاریخ شفاهی جنگ تحمیلی از ضروریات است و حضور استادان این رشته و نویسندگان و پژوهشگران این عرصه در یک جا کمک شایانی به تهیه استاندارهای لازم تهیه تاریخ شفاهی دفاع مقدس خواهد کرد.

وی همچنین نقش سازمان اسناد و کتابخانه ملی را نیز در این زمینه مهم برشمرد و افزود: تهیه روش‌شناسی، علمی کردن امور و جلوگیری از هزینه‌های اضافی و کارهای موازی از جمله اقدامات لازم است که سازمان اسناد و کتابخانه ملی در کنار فراهم آوردن امکان دسترسی به منابع و اسناد می‌تواند انجام دهد.

سازمان اسناد و کتابخانه ملی، تاکنون در بخش تاریخ شفاهی دفاع مقدس نشست‌ها و همایش‌های تخصصی بسیاری برگزار کرده است که نتایج این نشست‌ها در قالب کتاب‌ها و منابع مختلف در دسترس پژوهشگران و محققان این عرصه تخصصی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha