• یکشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 92022919560

در نشست یکشنبه هیات نمایندگان اتاق ایران مطرح شد:

مطالبات بخش خصوصی از دولت آینده

مطالبات بخش خصوصی از دولت آینده

در بیست و دومین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران بررسی دیدگاه‌های بخش خصوصی و مطالبات آن‌ها از دولت و رییس جمهور آینده مورد بررسی و اظهارنظر قرار گرفت در پی این نشست روسای کمیسیون‌های مختلف در اتاق ایران به بیان دیدگاه‌های خود در این زمینه پرداختند.

در بیست و دومین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران بررسی دیدگاه‌های بخش خصوصی و مطالبات آن‌ها از دولت و رییس جمهور آینده مورد بررسی و اظهارنظر قرار گرفت در پی این نشست روسای کمیسیون‌های مختلف در اتاق ایران به بیان دیدگاه‌های خود در این زمینه پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد بحرینیان، رییس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران در مورد مطالبات خود از رییس جمهور آینده اظهار کرد: مسائل اقتصادی در طول پنج دهه گذشته اثرات مخرب خود را در بخش‌های اجتماعی و فرهنگی به جای گذاشته است.

وی ادامه داد: رییس جمهور باید تحلیل کند و از نکات مثبت و منفی که در برنام‌های توسعه‌ای وجود داشته بیان شفافی داشته باشد.

رییس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران با طرح این سوال که چرا ما با وجود همه منابعی که در کشور داشتیم در آبان ماه سال گذشته هنوز چهار درصد بیکار در کشور داشته‌ایم خاطرنشان کرد: همچنین براساس ماده 10 قانون برنامه چهارم توسعه اعلام شده بود که همه بانک‌ها باید 25 درصد از تسهیلات بخش کشاورزی را فراهم کنند ولی سال به سال میزان تسهیلات کم شد.

بحرینیان با بیان این‌که رییس جمهور باید اشراف تحلیلی داشته باشد گفت: همه بخش‌های تولیدی کشور دچار مشکل شده و این درحالی است که بیشترین پول دریافت شده از سوی دولت از همین بخش‌ها بوده است.

وی تاکید کرد: هر کسی که می خواهد رییس جمهور شود باید بگوید چه برنامه و چه تحلیلی می‌خواهد داشته باشد و راه حل‌های شفاف نیز ارائه دهد.

در 38 سال گذشته تنها کشوری بودیم که تورم دو رقمی داشت

حمید حسینی، رییس کمیسیون اصل 44 و محیط کسب و کار اتاق ایران نیز درباره مطالبات بخش خصوصی از رییس جمهور آینده گفت: باید بررسی شود که چرا بخش خصوصی در کشور زمین گیر شده است.

وی با تاکید بر این‌که ما در سه بخش ساختاری، سیاسی و مدیریتی دچار چالش اقتصادی هستیم گفت: وظایف دولت‌های قدیم با دولت‌هایی که امروز در حال شکل گیری است متفاوت شده است. وظایفی نظیری ساماندهی اقتصادی، توسعه پایدار، آموزش ، کسب و کار، تامین اجتماعی و سلامت جزو وظایف دولت‌های جدید است.

حسینی درباره وضعیت دولت فعلی بیان کرد: دولت فعلی هر روز بزرگ و بزرگتر شده و متاسفانه دراین سال‌ها ناکارآمد وغیر قابل اعتماد بوده است. در این دولت نقدینگی و تورم دچار مشکل شده و شاهد کاهش رشد اقتصادی بوده‌ایم.

به گفته رییس کمیسیون اصل 44 و محیط کسب و کار اتاق ایران، رفتار دولت فعلی جامعه را سیاست‌گریز، بی اعتماد، شایعه زده و تورم زده کرده و در این شرایط مدیریت اقتصادی از بین رفت.

وی با تاکید بر این‌که ما تنها کشوری هستیم که در 38 سال گذشته تورم دو رقمی داشته خاطرنشان کرد: همین موضوع بزرگترین مشکل ودغدغه دولت آینده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha