• شنبه / ۷ دی ۱۳۹۲ / ۰۰:۱۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 92100703224
  • خبرنگار : 71186

شرکای خارجی احتمالی خودروسازان داخلی

شرکای خارجی احتمالی خودروسازان داخلی

شرکت‌های پژو، رنو، نیسان، کیا و فیات گزینه‌های اصلی حضور در ایران و همکاری با خودروسازان داخلی هستند.

شرکت‌های پژو، رنو، نیسان، کیا و فیات گزینه‌های اصلی حضور در ایران و همکاری با خودروسازان داخلی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بعد از توافقنامه ژنو و لغو رسمی تحریم‌ صنعت خودرو، بسیاری از خودروسازان خارجی از تمایل خود برای حضور در صنعت خودروی ایران خبر داده‌اند.

در این میان کارشناسان معتقدند که خودروسازان خارجی که در گذشته در صنعت خودروی ایران حضور داشته‌اند بیشترین شانس را برای آغاز مجدد همکاری‌ها در ایران دارند.

به گفته کارشناسان این شرکت‌ها با فرآیند‌های جاری در صنعت خودروی ایران آشنا بوده و می‌توانند به سرعت تولید در ایران را آغاز کنند.

در این شرایط با توجه به سوابق قبلی، شرکت‌های پژو، رنو، نیسان، کیا و فیات جزو اولین گزینه‌ها برای حضور در ایران هستند که اکثرا نیز مذاکرات خود با خودروسازان داخلی را آغاز کرده‌اند.

به نظر می‌رسد که ایران خودرو در گام اول همکاری با رنو و پژو را از سر خواهد گرفت. پارس خودرو نیز محصولی از نیسان را مجددا تولید کرده و به تولید محصولات رنو ادامه خواهد داد.

شرکت سایپا نیز در چند سال اخیر مذاکرات زیادی را با شرکت کیا برای تولید خودروی سراتو داشته است که به نظر می‌رسد تولید آن به زودی آغاز خواهد شد.

شرکت فیات نیز در گذشته با همکاری شرکت بن رو خودروی فیات سینا را تولید می‌کرد که احتمالا با توجه به خرید بن رو توسط سایپا، با این شرکت همکاری خواهد کرد.

در همین راستا شنیده شده که مونتاژکاران چینی (کرمان خودرو و مدیران خودرو) نیز درصدد گسترش همکاری خود با خودروسازان خارجی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۱۰-۰۷ ۰۲:۰۱

جنرال موتورز آمريکا چند سال پيش بخاطر ساخت خودروهاي باکيفيت در حال ورشکستگي بود. موضوع از اين قرار بود که محصولاتش اونقدر باکيفيت و با دوام بودند که مشتريان براي چند سال بي نياز از تعويض قطعات ميشدند درست برخلاف سياست چيني ها و اين يعني بهبود اوضاع اقتصادي مشتريان و ايجاد امنيت براي اقتصادشون. حالا چرا در اين برهه از زمان ما نبايد از فرصت بوجود اومده استفاده کنيم و راه رو براي ورود خودروسازهاي باکيفيت مثل جنرال موتورز هموار نکنيم؟ وقتي خودروسازاي فرانسوي ميتونند بر هيئت مذاکره کنندشون در 1+5 تاثير بزارند چرا همين کارو با خودروسازاي آمريکايي و سرمايه گذاراشون نکنيم؟ الان بهترين فرصت براي عميقتر کردن شکاف بين دوستان آمريکاييها در لابي ها سياسي مختلف هست.

avatar
۱۳۹۲-۱۰-۰۷ ۰۹:۲۵

آخ جون ماشين با کيفيت . اگرم خودم با اين قيمتهاي گزاف نمي تونم ماشين بخرم لااقل از اينکه 1 نفر از هموطنانم هم تو تصادف زنده بمونن راضيم