• یکشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 92121107061
  • خبرنگار : 71408

نمایش «روز‌های بی‌تقویم» مهرداد اسکویی در فرانسه

نمایش «روز‌های بی‌تقویم» مهرداد اسکویی در فرانسه

«روزهای بی‌تقویم» مهرداد اسکویی در شهر «رِن» فرانسه به نمایش در می‌آید.

«روزهای بی‌تقویم» مهرداد اسکویی در شهر «رِن» فرانسه به نمایش در می‌آید.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بعد از اکران موفق فیلم مستند «آخرین روز‌های زمستان» در فرانسه و شهر «رِن»، انجمن «فرانکوایرانیان بریتانی» اقدام به نمایش «روزهای بی‌تقویم» کرده است.

همچنین قرار است در آینده، سایر فیلم‌های مستند مهرداد اسکویی نیز در این شهر به نمایش در بیاید.

بر اساس آنچه در تبلیغات نمایش مستند «روزهای بی‌تقویم»‌ آمده است، این فیلم ساعت 14 روز 11 اسفندماه (دوم مارس) در خانه بین‌المللی شهر «رِن» (la Maison Internationale de Rennes) به نمایش درخواهد آمد.

همچنین پس از نمایش این فیلم، جلسه گفت‌وگو و مناظره با حضور کارشناسان حوزه حقوق و سینما برگزار با محوریت «روز‌های بی‌تقویم» برگزار شود.

به گزارش ایسنا، فیلم مستند «روزهای بی‌تقویم» محصول سال 1385 است و تاکنون جوایزی چون بهترین فیلم مستند نیمه بلند از جشنواره هات‌داکز، جایزه ویژه هیات داوران سومین جشنواره اوکراین، بهترین فیلم مستند جشنواره سه قاره هند، دیپلم افتخار بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم فجر، بهترین فیلم در بخش مبارزه با مواد مخدر و دیپلم بهترین صدابرداری از جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت را به دست آورده است.

مهرداد اسکویی تاکنون آثاری چون «از پس برقع»، «دماغ به سبک ایرانی»، «خانه مادری‌ام مرداب»، «بیوه مرد»، «مریم جزیره هنگام» و... را ساخته است. او همچنین با حضور در بیش از چهارصد جشنواره ملی و بین‌المللی، علاوه بر اینکه توانسته بیش از 90 جایزه را به خود اختصاص دهد، به عنوان عضوی از هیات داوران فعالیت و کارگاه‌های فیلمسازی مستند و عکاسی را برگزار کرده است که از جمله آن می‌توان به برگزاری کارگاه در ایران و کشور‌های آمریکا، مجارستان، اتریش و ترکیه اشاره کرد.

این فیلمساز، علاوه‌بر عضویت در انجمن مستندسازان جهان (IDF) و شبکه مستند اروپا (EDN)، به عنوان سفیر فرهنگی بخش انسان‌دوستانه سازمان ملل متحد (UCHA) فعالیت می‌کند و سال 2010 نیز توانست جایزه چهره فرهنگی سال جهان برای توسعه فرهنگ بومی را از نهاد فرهنگی پرنس کلاوس هلند دریافت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha