• چهارشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ / ۰۰:۱۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93012710558
  • خبرنگار : 71186

خودروسازان باید مجبور به رقابت شوند

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: تنها راهکار اصلاح صنعت خودرو رقابتی ‌شدن این صنعت در حوزه تولید، توزیع و قیمت‌گذاری محصولات است.

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: تنها راهکار اصلاح صنعت خودرو رقابتی ‌شدن این صنعت در حوزه تولید، توزیع و قیمت‌گذاری محصولات است.

علی خاکساری - عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: متاسفانه هم‌اکنون صنعت خودروی ایران یک صنعت انحصاری و غیررقابتی است.

وی با بیان این‌که در سال جاری باید قیمت خودروها واقعی و با درآمد عموم مردم متناسب شود، خاطرنشان کرد: در واقع مردم باید بتوانند با پول چند ماه حقوق خود خودروی مناسب را خریداری کنند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: کیفیت خودروها نیز باید نسبت به سطح فعلی افزایش یافته و استاندارد‌های لازم در صنعت خودرو اعمال و در عمل رعایت شود.

وی افزود: تیراژ تولید خودروها باید در حدی افزایش یابد که شکاف بین عرضه و تقاضای این محصولات به حداقل رسیده و بساط دلالی و واسطه‌گری از بازار خودرو جمع شود.

خاکساری با بیان این‌که یگانه راهکار رسیدن به تمام این اهداف رقابتی ‌شدن صنعت خودرو است، تصریح کرد: باید صنعت خودرو در حوزه تولید، توزیع و قیمت‌گذاری این محصولات رقابتی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۲:۳۸

سوال اينجانب از متوليان صنعت خودرو اين است كه با فرض بر اينكه ممر درامد حدود ده ميليون نفر از خانواده هاي ايراني از فعاليت در صنايع خودرويي تامين مي گردد و اگر تعرفه واردات خودرو كاهش يافته و يادر يك تجارت آزاد نمايندگيهاي فروش كشورهاي داراي صنعت خودرو پيشرفته در ايران اقدام به عرضه محصولاتي با استاندارد روز دنيا و مطمئن بنمايند،شركتهاي ايراني توان رقابت نداشته و ممكن است اين خانوارها در تامين زندگي دچار مشكل شوند.حالا به چه دليلي مي بايست هفتاد ميليون نفر مابقي افراد اين مملكت به اين دليل غير منطقي از خودروهاي غير آلاينده و استاندارد كه ضامن سلامتي و جان خود و خانوادشان مي باشد استفاده نكنند تا آن ده ميليون نفر دچار مشكل نگردند؟