• دوشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۳ / ۰۰:۳۰
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 93072815345

نقاشی‌های منتقد به لهو و لعب

نقاشی‌های منتقد به لهو و لعب

پدیده‌های دنیای معاصر که انسان را از هویت اصلی خودش دور کرده، سوژه‌ی نقاشی‌های یک هنرمند شده است.

پدیده‌های دنیای معاصر که انسان را از هویت اصلی خودش دور کرده، سوژه‌ی نقاشی‌های یک هنرمند شده است.

سیامک عزمی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا، درباره‌ی تازه‌ترین نمایشگاه انفرادی‌اش با عنوان «دنیای ما» گفت: در این نمایشگاه هشت تابلوی نقاشی در ابعاد مختلف و با تکنیک رنگ روغن روی بوم به‌نمایش درآمده‌اند. این نمایشگاه اشاره‌ای به پدیده‌های دنیای معاصر است که انسان را از هویت اصلی و آسمانی خود دور کرده‌اند و او را تشویق به بازی و بازیچه بودن می‌کنند.

او ادامه داد: حجم زیادی از رسانه‌هایی که در دنیای معاصر فعال هستند، ارائه‌ی الگو‌هایی است که هر چیزی را به بازی تبدیل می‌کند و ماهیت آسمانی انسان را از او می‌گیرد. این تابلوها به انسانی اشاره دارند که از مقام انسانی خود دور و به عروسک و اسباب‌بازی تبدیل شده است.

این هنرمند همچنین گفت: ما به گفته‌ی قرآن، دو نوع بازی داریم؛ «لهو» که برد و باخت ندارد و «لعب» که برد و باخت دارد. وقتی به پدیده‌های پرطرفدار این روزها که برای‌شان خیلی تبلیغ می‌شود، نگاه می‌کنیم می‌بینیم که یا لهو هستند یا لعب و در هنر، سیاست، مسائل اجتماعی و روابط انسانی نفوذ کرده‌اند و ما را به سمت بی‌هویتی و بخش مادی و زمینی وجودمان سوق می‌دهند.

عزمی ادامه داد: «دنیای ما» تلخندی است به اتفاقاتی که امروز در دنیای معاصر می‌افتند. در این مجموعه، فیگوراتیو انسان حذف شده و از یکسری اسباب‌بازی و آدمک به جای شخصیت انسانی استفاده شده است. این اسباب‌بازی‌ها به‌صورت نمادین،‌ هویت دروغین را به‌نمایش می‌گذارند.

سیامک عزمی لیسانس زمین‌شناسی دارد و 24 سال است که نقاشی می‌کشد. او این هنر را به‌صورت تجربی آموخته است.

نمایشگاه این هنرمند از 25 مهر تا 6 آبان‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «والی» به نشانی میدان ونک، خیابان خدامی، شماره 72 میزبان علاقه‌مندان است. گالری «والی» شنبه‌ها تعطیل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha