• سه‌شنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۳ / ۰۵:۳۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93102312406
  • خبرنگار : 71186

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی خواستار شد

تشکیل اتاق فکر صنعت خودرو

تشکیل اتاق فکر صنعت خودرو

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور خواستار تشکیل اتاق فکر صنعت خودرو برای معرفی جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در ایران به شرکت‌های خارجی شد.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور خواستار تشکیل اتاق فکر صنعت خودرو برای معرفی جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در ایران به شرکت‌های خارجی شد.

آرش محبی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: جذابیت‌های بازار خودروی ایران در حدی است که شرکت‌های بزرگ خارجی باید مشارکت با ایران را حتی به مشارکت با شرکتهای آمریکایی ترجیح دهند اما متاسفانه این جذابیت‌ها معرفی نشده است.

وی با بیان این‌که دلیل این موضوع نبود یک مرکز ملی سیاست‌گذار در حوزه صنعت خودروی کشور است، خاطرنشان کرد: در این زمینه ایجاد مرکز مطالعات استراتژیک صنعت خودروی ایران که وظیفه اداره اتاق فکر صنعت خودرو را بر عهده داشته باشد مثمر ثمر خواهد بود.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور ادامه داد:‌ صنعت خودروی ایران دارای جذابیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری است که یکی از آن‌ها وجود جمعیت بالای مصرف‌کننده در ایران و کشورهای همسایه است.

وی افزود: جمعیت ایران با کشورهای هم مرز آن بین 400 تا 500 میلیون نفر است که هیچ کدام از این کشورهای همسایه به غیر از ترکیه دارای صنعت خودروسازی نیستند و از آن سو نیز نزدیکی فرهنگی زیادی با ایران دارند.

محبی‌نژاد با بیان این‌که با مدنظر قرار دادن جمعیت کشورهای دوست ایران مانند لبنان و سوریه پتانسیل بازار ایران در کشورهای مرتبط به بیش از 800 میلیون نفر می‌رسد، تصریح کرد:‌ اگر این پتانسیل را به شرکتهای بزرگ خارجی معرفی کنیم مطمئنا آنان مشارکت با ایران را به مشارکت با کشوری مانند آمریکا نیز ترجیح خواهند داد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن قابلیت رقابتی در حوزه انرژی، سابقه بالای صنعت خودرو در ایران و همچنین وجود زیرساخت‌های بسیار و ظرفیت راکد در صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی کشور از جمله جذابیت‌هایی است که می‌تواند باعث ورود شرکت‌های معتبر خارجی به این حوزه شود.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور افزود: در آن صورت حتی در صورت باقی ماندن تحریم‌ها نیز می‌توانیم با مدیریت کیفیت و قیمت خودروهای تولیدی در کشور به اهداف چشم‌انداز ایران 1404 مبنی بر صادرات سالانه یک میلیون دستگاه خودرو دست یابیم.

وی با بیان این‌که متاسفانه هم‌اکنون اتاق فکری در صنعت خودروی ایران وجود ندارد که این موضوعات را بررسی کرده و اجرایی کند، خاطرنشان کرد: بنابراین باید مرکز مطالعات استراتژیک صنعت خودروی ایران تشکیل شود. این مرکز منافع ملی و نه صرفا منافع شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز را مدنظر قرار داده و می‌تواند پتانسیل‌های بالقوه صنعت خودروی ایران را به حالت بالفعل در آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۱۰-۲۳ ۰۷:۴۹

اتاق فکر يا اتاق فکري که چگونه جيب مردم رو خالي کنند؟ چهار ماه پيش ماشين پرايد يکي از اقوام تحويل گرفته الان استارت و کمک هاي آن از کار افتاده

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۲۴ ۱۰:۴۱

باسلام آيا بهتر نيست بجاي اتاق فکر از انجمن هاي خودرو سازي حمايت کرد؟ به عقيده ي بنده ايجاد بنگاههاي کوچک و متعدد در کنار هم در اين صنعت باعث ميشود توجهات و کارايي لازم را هيچ يک نداشته باشند