• دوشنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۶:۴۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93121810848
  • خبرنگار : 71473

تا بعدازظهر صورت گرفت

مشارکت بیش از 11 هزار نفر در انتخابات اتاق بازرگانی

مشارکت بیش از 11 هزار نفر در انتخابات اتاق بازرگانی

یک عضو هیات نظارت بر انتخابات اظهار کرد: تا ساعت 3:15 بعدازظهر امروز 11 هزار و 22 نفر در کل کشور رای داده‌اند که از این تعداد 2515 نفر در حوزه تهران شرکت کرده‌اند.

یک عضو هیات نظارت بر انتخابات اظهار کرد: تا ساعت 3:15 بعدازظهر امروز 11 هزار و 22 نفر در کل کشور رای داده‌اند که از این تعداد 2515 نفر در حوزه تهران شرکت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدرضا خباز در حاشیه هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی گفت: کمترین میزان مشارکت متعلق به آبادان با 79 رای است.

خباز اضافه کرد: در مجموع افراد کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی از میان حدود 17 هزار و 700 نفر تنها 16 نفر صلاحیت‌شان اعلام نشد که از این تعداد سه نفر از شهر آبادان بودند و طبیعتا مشارکت پایین در این شهر می تواند به این مساله مربوط باشد.

این عضو هیات نظارت بر انتخابات با ارائه آماری از مشارکت افراد در شهرهای مختلف گفت: در ارومیه 628 نفر، در اصفهان 624 نفر، در مشهد 508 نفر، در شیراز 306 نفر، در تبریز 473 نفر، در کرمانشاه 467 نفر، در کرمان 397 نفر، در کرج 109 نفر، در آبادان 79 نفر، در اهواز 478 نفر، در ساری 530 نفر و در خرمشهر 194 نفر در انتخابات این دوره اتاق تا این ساعت شرکت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: کل حوزه های انتخاباتی اتاق بازگانی 34 حوزه است و سه شهر به دلیل اهمیت‌شان اتاق بازرگانی مستقل دارند که دلیل این افزایش از 31 استان به 34 اتاق این مساله است.

خباز درباره مسائل مربوط به رد صلاحیت‌ها در انتخابات این دوره اتاق بازرگانی توضیح داد: در قانون مشخص شده که چه کسانی حق کاندیداتوری دارند. در این دوره از حدود 17 هزار نفری که متقاضی حضور در انتخابات بوده اند با بررسی‌هایی که توسط هیات نظارت صورت گرفت تمامی آن‌ها شرایط کاندیداتوری را داشتند اما طبیعتا دستگاه های نظارتی از جمله وزارت اطلاعات رسما تعدادی را اعلام کرد که این اشخاص حق شرکت در انتخابات را ندارند و ما پافشاری کردیم که برخلاف دوره های گذشته باید به صورت کتبی این مساله عنوان شود و بعد به صورت کتبی اعلام شد که در نهایت 10 نفر با نظر وزارت اطلاعات حق کاندیداتوری پیدا نکرده اند.

این عضو هیات نظارت بر انتخابات گفت: در تهران هیچ شخصی رد صلاحیت نشده است.

خباز همچنین درباره برخی تخلفات صورت گرفته در انتخابات گفت: در ابتدا که به محل انتخابات آمدم برخی موارد تخلف از جمله پخش تراکت را دیدم که تذکر داده شده و آنها را مجاب کردیم که نباید چنین اقداماتی صورت بگیرد. تمام تخلفات در فضای حیاط محوطه انتخابات صورت گرفت که از بسیاری از آن ها را جلوگیری کردیم اما در قسمت رای گیری به هیچ عنوان چنین اتفاقاتی رخ نداده است.

وی اظهار کرد: برای اولین بار است که در انتخابات اتاق در هیات نظارت حضور دارم و فکر نمی کردم با توجه به این که افراد حاضر در این انتخابات از طبقه نخبگان و برجستگان کشور هستند چنین تخلفاتی اتفاق بیفتد. البته نمی‌شود این تخلفات را به اکثریت افراد تعمیم داد. بسیاری از افراد کاندیدا در انتخابات را می شناسم و می دانم که شخصیت‌های قانونمندی هستند. از این جهت نباید تخلفات را به همه نسبت دهیم و در ارتباط با تخلفات صورت گرفته نیز باید کنکاش بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha