• سه‌شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 94022917075
  • خبرنگار : 71413

زندگی خواهران «برونته» سریال می‌شود

زندگی خواهران «برونته» سریال می‌شود

زندگی امیلی، آن و شارلوت برونته سه خواهر نویسنده کلاسیک تبدیل به سریال تلویزیونی می‌شود.

زندگی امیلی، آن و شارلوت برونته سه خواهر نویسنده کلاسیک تبدیل به سریال تلویزیونی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه «بی.بی.سی 1» اعلام کرد به‌زودی سریالی را بر اساس زندگی خانواده ادبی «برونته» به روی آنتن خواهد برد.

«سالی وین‌رایت» نویسندگی و کارگردانی این پروژه را بر عهده گرفته است. «وین‌رایت» نویسنده برنده جایزه «بفتا»یی است که سریال «دره خوشبختی» را نیز در کارنامه حرفه‌ای‌اش دارد.

این سریال بیشتر روی روابط شارلوت، امیلی و آن با برادر معتاد و الکلی‌شان «برانول» تمرکز دارد. آن‌ها در تمام طول عمرشان با رفتارهای ناهنجار برادر شاعرشان مشکل داشتند، مخصوصا پس از این که او یک شکست عشقی را تجربه کرد. این مجموعه تلویزیونی همچنین به پدر این سه رمان‌نویس کلاسیک که مردی فقیر از روستایی ایرلندی بود، پرداخته است. پاتریک برونته‌ که خود بدون آموزگار سواد یاد گرفته بود، فردی بود که عشق به ادبیات را در این سه خواهر شعله‌ور کرد.

به گزارش بی‌.بی.سی، سریال «خواهران برونته» در یورکشایر محل واقعی زندگی آن‌ها فیلمبرداری خواهد شد.

خواهران برونته سه خواهر انگلیسی بودند که کتاب‌هایشان در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ قرن نوزدهم میلادی منتشر شد و آثارشان جزو آثار کلاسیک ادبیات جهان قرار گرفت. شارلوت برونته متولد 21 آوریل ۱۸۱6، امیلی برونته متولد 30 جولای ۱۸۱۸ و آن برونته متولد 17 ژانویه ۱۸۲۰ فرزندان پاتریک برونته در یورکشایر غربی به دنیا آمدند. آن‌ها دارای دو خواهر دیگر نیز بودند که در کودکی از دنیا رفتند. همچنین برادرشان برانول نیز یک شاعر و نقاش مشهور به شمار می‌رود.

در سال ۱۸۴۶ این سه خواهر کتاب شعری با هزینه خود منتشر ساختند و برای انتشار آن اسامی مستعار «کارر» برای شارلوت، «الیس» برای امیلی و «اکتون» را انتخاب کردند، البته این کتاب موفقیتی بدست نیاورد، و پس از آن خواهران رو به نوشتن رمان آوردند. سپس کتاب‌های «اگنس گری» توسط آن و «جین ایر» توسط شارلوت در سال ۱۸۴۷ به چاپ رسیدند که در این سال «جین ایر» جزو پرفروش‌ترین آثار به شمار می‌رفت. سپس در سال ۱۸۴۸ امیلی رمان «بلندی‌های بادگیر» و آن داستان «مستاجر عمارت وایلدفل» را منتشر کرد.

امیلی 30 ساله و آن 29 ساله به فاصله شش ماه بر اثر ابتلا به ذات‌الریه در سال‌های 1848 و 1849 جان خود را از دست دادند. برادرشان نیز بر اثر همین بیماری درگذشت. شارلوت به نوشتن ادامه داد، ازدواج کرد اما او هم در مارس 1855 قربانی ذات‌الریه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha