• یکشنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94050401440
  • خبرنگار : 71186

خروج خودروهای چینی از بازار ایران آغاز شد

خروج خودروهای چینی از بازار ایران آغاز شد

با دستیابی به توافق هسته‌ای و مذاکرات گسترده خودروسازان اروپایی برای حضور در ایران، فرایند کاهش سهم خودروسازان چینی از بازار خودروی ایران آغاز شده است.

با دستیابی به توافق هسته‌ای و مذاکرات گسترده خودروسازان اروپایی برای حضور در ایران، فرایند کاهش سهم خودروسازان چینی از بازار خودروی ایران آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سال‌های 1391 و 1392 شرکتهای تولیدکننده خودروهای چینی در ایران تحت تاثیر تحریم‌های خارجی و کاهش بیش از 50 درصدی تولید خودروهای داخلی توانستند جای پای خود را در بازار ایران محکم کرده و تولید خود را افزایش دهند.

اگرچه روند رشد تولید خودروسازان چینی در ایران در چند سال گذشته ادامه داشت اما در سال جاری با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای و احتمال بالای ورود خودروسازان اروپایی به ایران، کارشناسان از آغاز دوره کاهش سهم و خروج برخی خودروسازان چینی از بازار ایران می‌گویند.

در جدیدترین رویداد در این زمینه مدیر شرکت خودروسازی چری چین از کاهش سهم بازار این شرکت در ایران خبر داده است. جانگ گویی بینگ در این زمینه اظهار کرده که هرچند در سال گذشته شاهد استقبال خوب از محصولات تولیدی خود در ایران بودیم اما امسال به دلیل روند تاثیرگذاری مذاکرات هسته‌ای، شاهد کاهش تمایل ایرانیان به این محصولات هستیم.

البته پیش از این نیز یک کارشناس صنعت خودرو پیش‌بینی کرده بود که با ورود خودروسازان اروپایی به بازار خودروی ایران، برخی از خودروسازان چینی که محصولات بی‌کیفیت تولید می‌کنند از این بازار حذف خواهند شد.

شهرام آزادی در این زمینه اظهار کرده بود:" با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای خودروسازان بزرگ جهانی وارد ایران شده و به تولید مشترک با خودروسازان داخلی خواهند پرداخت".

به گفته عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، "با این روند برخی از خودروسازان چینی که محصولاتشان کیفیت پایینی دارد قطعا از بازار خودروی ایران حذف خواهند شد و اگرخودروسازان اروپایی بتوانند محصولاتی با قیمت پایین و اقتصادی در ایران تولید کنند، عرصه بیش از پیش بر خودروسازان چینی تنگ خواهد شد".

البته حضور خودروسازان بزرگ جهانی تنها خودروسازان چینی حاضر در ایران را تهدید نمی‌کند بلکه کارشناسان معتقدند که ایران خودرو و سایپا نیز اگر در جهت بهبود کیفی محصولات خود حرکت نکنند در آینده بخشی از بازار خود را به رقبای اروپایی واگذار خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۴ ۱۰:۴۵

بهتررررررررررررر وقتشه که چينيا جمعو جور کنند برند

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۴ ۱۵:۲۰

بجاي خروج خودروي چيني به فکر خروج پرايد از ايران باشيد. خودروسازهاي چيني به سرعت در حال پيشرفت اند و آنها شايد بهتر از هر کشوري حاضر به توليد مشترک باشند.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۴ ۱۱:۰۰

فاصله حرف تا عمل زياده هر وقت رفتن و اروپايي ها جاش اومدن اونوقت ميشه گفت رفتن!!

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۴ ۱۱:۰۱

کاهش استقبال مردم امسال ربطي به ورود اروپايي ها نداره. کدوم اروپايي اومده که ما نديديم؟! تمام خودروسازها امسال افت فروش داشتن و بازار تو رکود کامل هست!

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۴ ۱۲:۵۷

من نميدونم اين شايعات چيه آخه!! از ايسنا بعيده!! آخه کدوم اروپايي رو سراغ دارين بياد و با قيمت زير 70 ميليون خودرو بتونه تو ايران بفروشه!! اونم با اين قيمت دلار و عوارض واردات خودرو!! اصلا اروپايي بياد چندتا برند با قيمت زير 70 ميليون ميتونن ماشين داشته باشن که جواب گوي نياز بارزار ايران باشن. چينيا چه بخوايم و چه نخوايم بواسطه قيمتشون در بازار ايران خواهد موند، من بشخصه برند چيني بالاي 100 ميليوني سراع ندارم فقط چندتا دونه که اونام فروش خاصي نداشتند و ندارن. بقيه حالا حالاها هستن

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۴ ۱۳:۵۹

فراموش نکنيم که دنيا به سوي خودروهاي الکتريکي است و هر گونه توافق که به اين تکنيک توجه نکند اين توافق از حالا قديمي است خود چيني ها و کره اي و آمريکاييها با شرکتهاي اروپايي فقط قراردادي مي بندند که در اين بخش يعني خودروهاي الکتريکي کار مي کنند زيرا نخست ميخواهند از وابستگي به نفت و بنزين خلاص شوند و دوم محيط زيست خود را خراب نکنند پس مراقب باشيم با چه شرکتي قرارداد ميبنديم و چه گونه خودرويي توليد مي کنيم

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۴ ۱۴:۰۲

يعني ميشه يه روز سايپا و ايران خودرو انحصارشون شکسته بشه؟

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۴ ۲۱:۴۹

تا وقتي اينطوري راحت بازار انحصاري بهشون داده بشه و انقدر قدرت داشته باشن که بازار رو کنترل کنن ... اصلا شاهد شکسته شدن انحصارشون نخواهيم بود در واقع اين دو شرکت که خودرو ساز هم نيستن بلکه مونتاژ کننده خودرو هاي 4 نسل قبل هستن سياست خودرو در ايران رو هم در اختيار دارن و اينا تعيين ميکنن که چي بشه و نشه.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۴ ۱۵:۱۳

به نظر من سايپا و ايران خودرو و اون شرکت هايی که آشغال هاي چيني رو مونتاژ کردن ، اشتباه بزرگی مرتکب شدن

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۴ ۲۱:۲۱

ديگه سعي کنيد خودروي هيبريدي و برقي را جايگزين خودروهاي آلاينده کنيد.