• یکشنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 94062214001
  • خبرنگار : 71411

ثبت رضایت اولیای‌دم شهید خلیلی از قصاص متهم

ثبت رضایت اولیای‌دم شهید خلیلی از قصاص متهم

وکیل‌مدافع اولیای‌دم شهید خلیلی از حضور خانواده خلیلی در دادسرای جنایی و ثبت رضایت از قصاص متهم خبر داد.

وکیل‌مدافع اولیای‌دم شهید خلیلی از حضور خانواده خلیلی در دادسرای جنایی و ثبت رضایت از قصاص متهم خبر داد.

حامد صفری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: اولیای دم شهید خلیلی امروز (یکشنبه) برای ثبت اعلام رضایت از قصاص متهم در دادسرای جنایی حاضر شدند.

وی ادامه داد: پس از اینکه رضایت این خانواده رسما در دادسرای جنایی ثبت شد، موضوع به شعبه صادرکننده رای قطعی برای تصمیم‌گیری در خصوص جنبه عمومی جرم ارجاع شد.

به گزارش ایسنا خانواده شهید خلیلی سوم شهریورماه از قصاص قاتل فرزندشان اعلام گذشت کرده بودند.

علی خلیلی تیرماه 90 در حین بازگشت به منزل توسط افراد شرور مورد ضرب و جرح قرار گرفت که پس از دستگیری ضارب و مطرح شدن شکایت، خلیلی در نهایت رضایت داد.

چهارم فروردین 93 علی خلیلی در بیمارستان درگذشت و یک ماه بعد رئیس سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد که ضربات وارده به خلیلی با مرگ او بی‌ارتباط نبوده است، لذا با شکایت اولیای دم، رسیدگی به پرونده او دوباره در دستور کار قرار گرفت.

پس از برگزاری دو جلسه دادگاه ضارب شهید خلیلی در شعبه 113 دادگاه کیفری به ریاست قاضی اصغرزاده، وی به قصاص نفس محکوم شد و حکم صادره نیز در دیوان عالی کشور تایید شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۲ ۱۵:۵۲

چرارضايت؟ طرف يك انسان روكشته وبايدقصاص بشه، همين بخشش هاست كه مجرم هارو جري كرده، همين قاتل چند وقته ديگه يه بلايي سريكي ديگه مياره، مطمئن باشيد تا وقتي كه خلاف كارها حاشيه امنيتي احساس كنند وضعيت امنيت جامعه ما بهترازاين نخواهدشد.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۲ ۲۱:۳۴

ضمن سلام و آرزوي علو درجات براي شهيد به عرش رفته فريضه امربه معروف و نهي از منکر. به اعتقاد من گذشت کريمانه و بزرگ منشانه خانواده داغدار اين شهيد عزيز از اقدام تحسين برانگيز خود شهيد کمتر نيست. اميدوارم کسي که مورد بخشش و مروت و رافت اسلامي قرار گرفته به برکت اين بخشش به دنياي شرافت و انسانيت برگرده و براي اداي دين خود به دين و آيين و شهيد و خانواده شهيد و در يک کلام به انسانيت، عمر دوباره خودشو وقف زيستني انساني و شرافتمندانه بکند. آمين

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۲ ۲۳:۰۱

همين دلسوزيها و رضايتهاي بي مورد است که انسانهاي ديگر را به کام مرگ مي کشد !