• سه‌شنبه / ۷ مهر ۱۳۹۴ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 94070704111
  • منبع : شهرداری تهران

معاون شهردار تهران اعلام کرد

خداحافظی با طرح «زوج و فرد» با اجرای طرح «کاهش»/ لزوم ممنوعیت تردد موتورهای کاربراتوری

خداحافظی با طرح «زوج و فرد» با اجرای طرح «کاهش»/ لزوم ممنوعیت تردد موتورهای کاربراتوری

معاون شهردار تهران با بیان اینکه موتورسیکلت‌های کاربراتوری آلودگی بالای را تولید می کنند، تصریح کرد: باید جلوی تولید و البته تردد موتورهای کاربراتوری گرفته شود که این امر خواست شورای ترافیک برای مدیریت آلودگی هوای کلانشهر تهران است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه موتورسیکلت‌های کاربراتوری آلودگی بالای را تولید می کنند، تصریح کرد: باید جلوی تولید و البته تردد موتورهای کاربراتوری گرفته شود که این امر خواست شورای ترافیک برای مدیریت آلودگی هوای کلانشهر تهران است.

به گزارش سرویس شهری ایسنا، جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه موتورسیکلت های کاربراتوری از آلودگی بالایی برخوردار هستند، اظهار کرد: متاسفانه صنعتگران ما هنوز عادت نکرده اند که خود را با تکنولوژی روز انطباق دهند و موتورهای برقی را جایگزین موتورهای کاربراتوری کنند.

وی جلوگیری از تردد موتورهای کاربراتوری را خواست شورای ترافیک دانست و تصریح کرد: شورای ترافیک، مصوبه ای دارد که براین اساس از دولت درخواست شده که جلوی تردد موتورسیکلت های کاربراتوری گرفته شود. امیدواریم سازمان حفاظت از محیط زیست و دولت به خواست شورای ترافیک که درخواست شهروندان هم می تواند باشد، توجه کند و اقدامات لازم را انجام دهد.

معاون شهردار تهران به تردد موتورسیکلت های برقی اشاره و خاطرنشان کرد: در صورتی که موتورسواران جهت ثبت نام موتور برقی اقدام کنند، به آنها وام 80 درصدی با بهره 2 درصد تعلق می گیرد.

تشکری هاشمی درادامه به اجرای طرح "کاهش" (منطقه کنترل آلودگی هوای شهر) اشاره و اظهار کرد: طرح زوج و فرد با اجرای طرح کاهش، روزهای پایانی خود را سپری می کند و بر این اساس خودروهای کاربراتوری به طور حتم جای خود را به خودروهای انژکتوری می دهد.

وی با بیان اینکه خودروهای انژکتوری مختص خودروهای خارجی نیست، تصریح کرد: پراید و سایر خودروهای ایرانی و خارجی مشمول خودروهای انژکتوری می شود.

براساس گزارش سایت تهران سما، طرح محدوده «کاهش» (منطقه کنترل آلودگی هوای شهر) بر اساس الگویی که در اروپا اجرا شده، در مناطقی از تهران که دسترسی وسایل نقلیه به آن‌ها بر اساس میزان انتشار آلودگی‌شان تعریف و محدود شده، اجرایی و عملیاتی می شود. این مناطق در جهت اجرای برنامه بهبود کیفیت هوا انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۸ ۰۹:۰۷

با سلام به ايسنا اين طرح نه تنها باعث کاهش آلودگي هوا نمي شود بلکه نتيجه عکس مي دهد. اگر آقايان واقعا مي خواهند آلودگي هواي تهران را کاهش دهند بروند سراغ دودهاي خروجي اتوبوس هاي شرکت واحد و اتوبوس هاي فرسوده دولتي که چندين برابر يک خودروي کاربراتوري آلودگي ايجاد مي کند. جناب معاون شهردار اکثر ماشين هاي کاربراتوري گازسوز و سي ان جي ميباشند همان سيستمي که شما ساليان سال از آن به عنوان خودروي سبز دفاع مي کرديد. حال با خروج خودرو گازسوز و ورود خودرو بنزين سوز به محدوده طرح فکر نمي کنيد اين طرح تنها راهي است تا شايد خودروسازان بتوانند به اجبار خودروهايشان فروش برود. ولي متاسفانه بايد بگم اين طرح جز اينکه بر اقشار کم درآمد و ضعيف که با وانت بار هاي کاربراتوري براي خانوادشان کسب درآمد مي کنند سودي ندارد و براي خودروسازان نيز يک طرح بي ثمراست. مشکل جاي ديگري است آن را حل کنيد.