• سه‌شنبه / ۷ مهر ۱۳۹۴ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 94070704469
  • خبرنگار : 30054

تولیدکنندگان و واردکنندگان صنایع مخابراتی در کنار هم

تولیدکنندگان و واردکنندگان صنایع مخابراتی در کنار هم

از تولیدی‌ها گرفته تا واردکننده‌ها فرقی نمی‌کند در چه حوزه‌ای از صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی فعال باشند، آنها به شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی آمده‌اند تا جدیدترین تکنولوژی‌های ساخت ایران یا وارداتی به کشور را به نمایش بگذارند.

از تولیدی‌ها گرفته تا واردکننده‌ها فرقی نمی‌کند در چه حوزه‌ای از صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی فعال باشند، آنها به شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی آمده‌اند تا جدیدترین تکنولوژی‌های ساخت ایران یا وارداتی به کشور را به نمایش بگذارند.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران میزبان شرکت‌های فعال در حوزه تجهیزات مخابراتی و اطلاع‌رسانی در قالب نمایشگاه تله‌کام 2015 است. در این گزارش نگاهی به برخی از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه شده است.

برندهای ساخت ایران

تعدادی از شرکت‌های غرفه‌دار در نمایشگاه، فعالیت‌های تولیدی دارند از جمله شرکت تحقیقات الکترونیک فطروسی که در زمینه طراحی و تولید انواع یو‌. پی‌. اس، شارژر و رکتیفایر مخابرات فعالیت می‌کند. محصول جدیدی که این شرکت در نمایشگاه ارائه داده، سلول‌های خورشیدی برای تبدیل نور خورشید به انرژی است.

صنایع سیم و کابل تهران سیمین‌فر در زمینه تولید انواع سیم‌ها و کابل‌های مخابراتی و ابزار دقیق فعالیت می‌کند. فیبر نوری، کابل‌های میکرو داکت و کابل مینی از جمله محصولات جدید این شرکت هستند که در نمایشگاه معرفی شده‌اند.

حوزه فعالیت شرکت دقیق‌افزار ندا طراحی، تولید و واردات تجهیزات مخابراتی و نصب انواع سیستم‌های فیبرنوری و انتقال است. این شرکت به ویژه تولید انواع محصولات پسیو را در کارنامه خود دارد و تا حدودی نیز در زمینه ساخت تجهیزات اکتیو فعالیت می‌کند. محصول جدیدی که شرکت دقیق افزار ندا در نمایشگاه معرفی کرده، تارهای فیبرنوری از یک شرکت کره‌ای است.

شرکتتیام شبکه، در زمینه تولید رک‌های شبکه با برند آیرک و واردات تجهیزات شبکه مانند انواع کابل و اتصالات مسی و فیبر نوری، فعالیت می‌کند. مشاوره، طراحی، اجرا، پیاده‌سازی، خدمات پشتیبانی و تعمیر تجهیزات شبکه‌های کامپیوتری و دیتاسنتر، از جمله دیگر فعالیت‌های این مجموعه است. تیام شبکه همچنین به واردات تجهیزات پسیو شبکه با برند یونیکام و تجهیزات سرمایش و اتاق سرد مرکز داده به ترتیب با برندهای ICool و IDC می‌پردازد.

حوزه فعالیت شرکت پویش تجهیز صنعت پاسارگاد تولید تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی فیبر نوری است. این شرکت همچنین خدمات پس از فروش تجهیزات مخابراتی شبکه‌های فیبر نوری را ارائه می‌کند. شرکت پویش تجهیز، انواع جدیدی از مفصل‌های فیبرنوری را در نمایشگاه معرفی کرده است.

چترا طلیعه صنعت در زمینه ورق‌کاری و تولید مصنوعات فلزی با تمرکز بر تولید محصولات مورد نیاز در صنایع مخابرات و آی.تی فعالیت می‌کند. مجموعه‌ای از رک‌ها، ملحقات رک و کابینت باطری از جمله محصولات این شرکت هستند. شرکت چترا به تازگی کار واردات دستگاه برش لیزر فایبر را آغاز کرده است.

شرکت صنعتی گام اراک، نیز از جمله شرکت‌هایی است که در نمایشگاه غرفه دارد. این شرکت در زمینه تولید سازه‌های فولادی فعالیت می‌کند. طراحی و تولید برج‌های انتقال نیرو، برج‌های مخابراتی، سازه‌های فلزی پست‌های فشار قوی و اسکلت‌های ساختمانی بخشی از فعالیت‌های شرکت گام اراک محسوب می‌شوند. این مجموعه به تازگی مدل‌های جدیدی از دکل را تولید کرده است که وزن کمتری دارند و از نظر ظاهری با طبیعت سازگار شده‌اند.

شرکتآمود پاسارگاد کومش در حوزه طراحی و تولید انواع سامانه‌های کنترل و مانیتورینگ از راه دور با همکاری شرکت پویان صنعت فعال است. مشارکت در تولید انواع سیم و کابل مخابراتی و برقی و طراحی و اجرای شبکه‌های مخابراتی و فیبرنوری به صورت کلید در دست، از جمله دیگر خدمات این شرکت محسوب می‌شوند. مجموعه آمود همچنین نمایندگی فروش کابل‌های شهید قندی و سایر تجهیزات مخابراتی را بر عهده دارد.

شرکت‌های تولیدکننده باتری نیز از جمله مجموعه‌های حاضر در نمایشگاه هستند. یکی از آنها شرکتنیان باتری خاوران است که در زمینه تولید انواع باتری‌های صنعتی برای ذخیره انرژی در سیستم‌های مخابراتی، الکتریکی و انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت می‌کند. این شرکت محصول جدید خود، باتری 12 ولت 2000 آمپر را در نمایشگاه معرفی کرده است. این باتری شرایطی را برای شرکت‌های مخابراتی فراهم می‌کند که بدون گسترش فضا ظرفیت انرژی بیشتری را در اختیار داشته باشند.

شرکتپلاتین ایران، تولیدکننده باتری نیل نیز در نمایشگاه حضور دارد.

واردات برندهای مطرح دنیا

شرکت‌هایرسارایان و سیتکو که واردکننده محصولات مراکز تماس و داده و سرورهای سوئیچ هستند با یک غرفه در نمایشگاه شرکت کرده‌اند. نمایندگی برند هوآوی در زمینه تجهیزاتی چون ویدئو کنفرانس نیز بر عهده این دو مجموعه است. در این میان انواع سرورها محصولات جدیدی هستند که رسارایان و سیتکو معرفی کرده‌اند.

شرکت آسیا ارتباط در زمینه طراحی و مشاوره در پیاده‌سازی شبکه‌های فیبر نوری، واردات تجهیزات مسی و فیبر نوری مورد نیاز در شبکه‌های مخابراتی و FTTX و پیاده‌سازی و برپایی شبکه‌های مطابق با استانداردهای بین‌المللی فعالیت می‌کند. FTTX ساختار جدیدی است که با استفاده از آن امکان کابل‌کشی مستقیم فیبرنوری به مقصد مورد نظر وجود دارد.

فعالیت‌های شرکت کاوا ارتباطات هوشمند بر ارائه راه‌حل‌های ارتباطی یکپارچه به شرکت‌ها و سازمان‌ها، وارادات تجهیزات مخابراتی مانند مبدل و سوئیچ، کالاهایی چون تلفن، دستگاه سانترال، سیستم‌های تلفنی IP یا Voip و سامانه‌های ویدئو کنفرانس و ارائه خدمات نصب، راه‌اندازی و پشتیبانی فنی تجهیزات خریداری شده متمرکز است. این شرکت نماینده رسمی برند‌های New Rock Technologies، Clipcomm و VT در ایران است.

مجموعه مهندسیتدبیر‌پرداز دلسا، نیز در نمایشگاه غرفه دارد. این شرکت در زمینه واردات تجهیزات و شبکه مخابرات فعالیت می‌کند. دلسا نمایندگی برندهای زایکسل و میکروتیک را بر عهده دارد و توزیع‌کننده اصلی تجهیزات سیسکو محسوب می‌شود. این شرکت، محصولات مختلفی از جمله سوئیچ، تجهیزات وایرلس، ذخیره‌سازهای شبکه و اکسس پوینت را وارد می‌کند. دلسا مدل‌های جدیدی از مودم و روتر را در نمایشگاه معرفی کرده است.

شرکت مشاورین خدمات رادیوئی و داده پردازی وندا در زمینه مشاوره، طراحی، تامین تجهیزات و پشتیبانی انواع شبکه‌های بدون سیم و سیمی و همچنین ویدئو کنفرانس فعالیت می‌کند. این شرکت نمایندگی برند ExcelNetworks را برای تامین تجهیرات مورد نیاز پروژه‌های خود برعهده دارد.

شرکتاتصال صنعت میانه نماینده برند Comba برای واردات تجهیزات مخابراتی است. این شرکت همچنین در زمینه ارائه سرویس به اپراتورهای تلفن همراه و ثابت فعالیت می‌کند. تحقیقات در مورد پروژه اینترنت اشیا یکی دیگر از حوزه‌های فعالیت شرکت یاد شده است؛ این مجموعه با همکاری دانشکده علمی – کاربردی پست و مخابرات در حال تولید کیت‌هایی برای اتصال اشیا و لوازم شخصی افراد به اینترنت است. شرکت اتصال صنعت میانه تمرکز خود را بر خانه‌ها و گلخانه‌ها هوشمند قرار داده است.

از ویدئو کنفرانس تا تلفن‌های ضد انفجار

شرکت دانش‌یاران ارتباطات روز که به اختصار دانیار نامیده می‌شود با محصولات جدید خود که عبارتند از ویدئو کنفرانس گرند استریم و تلفن ثابت صنعتی به نمایشگاه آمده است.

این شرکت در زمینه شبکه و مخابرات فعالیت می‌کند و به واردات تجهیزات و محصولاتی مانند سوئیچ‌ها و تجهیزات صنعتی شبکه، مدیا کانورتورهای کامپکت، سیستم‌های انتقال مبتنی بر فیبر نوری، محصولات نظارت تصویری و تجهیزات مراکز داده می‌پردازد. برندهای atl و ctc از جمله محصولات وارداتی دانیار هستند.

بر اساس ادعای این شرکت ویدئو کنفرانس گرند استریم که از جمله محصولات جدید این شرکت است برای نخستین بار در جهان رونمایی می‌شود و شرکت سازنده نیز قرار است چند ماه بعد این محصول را در یک نمایشگاه بین‌المللی معرفی کند. این ویدئو کنفرانس روی سیستم عامل اندروید و با پروتکل SIP کار می‌کند و از امکان پوشش صدا و تصویر بدون رابط برخوردار است.

تلفن‌ صنعتی، دیگر محصول جدید این شرکت، به دلیل ویژگی ضد انفجار خود قابلیت استفاده در مراکزی مانند پتروشیمی و پالایشگاه را دارد. این محصول نیز بر اساس پروتکل SIP طراحی شده است.

و... دیگران

علاوه بر شرکت‌هایی که به آنها اشاره شد مجموعه‌های دیگری نیز در نمایشگاه غرفه دارند که از جمله می‌توان به انتقال داده‌های رهام داتک، شرکت پیشرو بهینه نوآوران، ماهان سیستم پاسارگاد، ترویج صنعت هوشمند و سازگار سیستم اشاره کرد.

شرکت‌های دیتاپک سیستم، صنایع فلزی کاوش کام،ایلیا همراه کیش و پرشین ارتباط – داده دیگر حاضران در نمایشگاه هستند.

همچنین غرفه‌های چندین مجموعه دیگر از جمله تکام، فاتحین صنعت شریف، نیل ماشین، شرکت مخابراتی و الکترونیکی موج نصر گستر، سفیر و شرکت مهندسی آردین صنعت پایدار در نمایشگاه دیده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha