• سه‌شنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۴ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94081911688
  • خبرنگار : 71473

نایب رییس اتاق بازرگانی عنوان کرد

افزایش کیفیت خودرو مستلزم ادغام با خودروسازان معتبر جهانی

افزایش کیفیت خودرو مستلزم ادغام با خودروسازان معتبر جهانی

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: خودروسازان باید از نظر کیفیت محصولاتشان را بهبود بخشند و برای این کار هیچ گزینه دیگری جز ادغام و سرمایه‌گذاری با خودروسازان معتبر جهانی ندارند.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: خودروسازان باید از نظر کیفیت محصولاتشان را بهبود بخشند و برای این کار هیچ گزینه دیگری جز ادغام و سرمایه‌گذاری با خودروسازان معتبر جهانی ندارند.

پدرام سلطانی با حضور در غرفه ایسنا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به اینکه سیاست جدید اقتصادی دولت تا چقدر می‌تواند به خروج از رکود و رونق اقتصادی کمک کند گفت: این طرح به دلیل اینکه تنها محدود به چند کالا از جمله خودرو و لوازم خانگی است برای اقتصاد تنها یک مُسکن به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: گستردگی رکود اقتضا می‌کند که هر سیاستی که دولت در این زمینه اتخاذ میکند تا حد امکان بتواند بخش های مختلف اقتصادی کشور را پوشش دهد که سیاست های جدید چنین ویژگی ندارد.

سلطانی افزود: البته باید به این موضوع توجه کنیم که نظام تامین مالی ما و دولت ابزارهای محدودی در این بخش دارند. بانک ها با توجه به حجم بالای مطالبات معوق و مطالبات شان از دولت چندان امکان مانور ندارند.

نایب رییس اتاق بازرگانی اضافه کرد:بنابراین دولت این بسته را در حد مقدورات خود طراحی کرده است، اما باید در نقد ایرادات آن گفته شود.

سلطانی در بخش دیگری از صحبت هایش درباره وام های جدید خودرو و حمایت های صورت گرفته برای رونق در بازار خودرو گفت: حمایت بیش از حد از هر کالایی درست نیست چون طبیعتا ظلم به آن تولید است و آن صنعت در میان دیوارهای بلند حمایتی مجال رقابتی که باعث رشد آن شود را پیدا نمیک‌ند.

سلطانی افزود: دولت نگران بنگاه های خودروساز بود که این سیاست جدید را اتخاذ کرد. این سیاست می‌تواند برای کوتاه مدت جوابگو باشد و مقداری از حجم تولیداتشان را از انبارها خالی کند.

وی افزود: مردم نشان دادند که اگر امکان و قدرت خرید برایشان وجود داشته باشد امتناعی از خرید ندارند.بنابراین باید به این موضوع هم توجه کرد وضعیت قدرت خرید مردم بیشتر از کمپین نخریدن خودرو تاثیرگذار بود.

نایب رییس اتاق بازرگانی بابیان اینکه خودروسازان داخلی باید برای بهبود محصولاتشان تلاش های جدی داشته باشند گفت:خودروسازان ما هیچ گزینه دیگری جز ادغام و سرمایه گذاری مشترک با خودروسازان معتبر جهانی ندارند.چرا که سیستم مدیریت در خودروسازی‌های ما مدیریت به روزی نیست، تکنولوژی‌ها عقب افتاده است و نظام‌های کنترل کیفی درست عمل نمی‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha