• چهارشنبه / ۴ آذر ۱۳۹۴ / ۰۴:۱۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94090402413
  • خبرنگار : 71186

الزام عرضه‌کنندگان خودرو به نظرسنجی از مشتریان

الزام عرضه‌کنندگان خودرو به نظرسنجی از مشتریان

با اجرایی شدن یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم به نظرسنجی از مشتریان و اصلاح عملکرد بر این اساس خواهند بود.

با اجرایی شدن یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم به نظرسنجی از مشتریان و اصلاح عملکرد بر این اساس خواهند بود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، ارزیابی‌های صورت گرفته بیانگر نارضایتی مشتریان ایرانی از عملکرد نمایندگی‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در کشور به‌ویژه به دلیل "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" است.

براساس اینارزیابی، "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.

این موضوع در تدوین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته به‌گونه‌ای که براساس یکی از بندهای پیش‌بینی شده در این قانون، خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظف به نظرسنجی از مشتریان در شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خود شده‌اند.

در این زمینه در ماده 61 این قانون قید شده است:" عرضه‌کننده خودرو موظف است نظام نظرسنجی از مراجعین کلیه نمایندگی‌های مجاز را تحت نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت (دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه) و در بازه‌های زمانی به اجرا درآورد و براساس نتایج حاصله اقدامات اصلاحی موثر را اعمال کند".

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اخیرا در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رییس‌جمهوری، اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۰۶:۲۶

آخه اين چه قانونيه؟ الزام؟ تا جايي كه من مي دانم، توي كشورهاي پيشرفته اي مثل ژاپن، نظرسنجي يكي از بخش هاي مهم هر شركتي هست و براي اين كار هم از طرف دولت مجبور نميشن، بلكه خودروسازهايي مثل تويوتا با اشتياق، خودشون اين موضوع رو پيگيري مي كنند.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۰:۱۷

دانسته را پرسيدن خطاست، فقط حسن نيت براي رفع عيب لازمه که اين خودروسازها ندارند! شعار سود بيشتر در قبال عدم تامين کيفيت خيانت به ملت است