• جمعه / ۱۸ دی ۱۳۹۴ / ۰۱:۴۲
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 94101809938
  • خبرنگار : 71424

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون اعلام کرد

بهره‌مندی 15 هزار نفر از خدمات درمان بیمه معتادان

بهره‌مندی 15 هزار نفر از خدمات درمان بیمه معتادان

دبیر شورای عالی بیمه کشور اعلام کرد: بدنبال ابلاغ تعرفه‌های مرتبط با بیمه معتادان تاکنون حدود 15 هزار نفر در سایت پابا (پرونده الکترونیک بیمه اعتیاد) ثبت نام کرده‌اند و 70 درصد هزینه درمان آنها پرداخت شده است.

دبیر شورای عالی بیمه کشور اعلام کرد: بدنبال ابلاغ تعرفه‌های مرتبط با بیمه معتادان تاکنون حدود 15 هزار نفر در سایت پابا (پرونده الکترونیک بیمه اعتیاد) ثبت نام کرده‌اند و 70 درصد هزینه درمان آنها پرداخت شده است.

احمدی میدری در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، با اشاره به پرداخت بیش از 70 درصد هزینه درمان استفاده کنندگان از خدمات بیمه معتادان اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند برای بهره‌مندی از بیمه درمان به مراکز طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت مراجعه کنند.

وی افزود: دو چالش مهم در پیشبرد این پروژه وجود دارد. نخست آن که طبق ضوابط ابلاغی بودجه فقط کسانی می‌توانند از این نوع خدمات بیمه استفاده کنند که دارای دفترچه بیمه همگانی هستند و دیگر اینکه مبلغ مصوب برای اجرای این طرح حدود 30 میلیارد تومان است به این ترتیب تا پایان سال فقط 150 هزار نفر می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

معاون رفاه اجتماعی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه متاسفانه هنگام تصویب خدمات بیمه درمان معتادان در مجلس، بارمالی بدرستی برآورد نشده است گفت: به همین خاطر جامعه هدف و دستگاه‌های دولتی با مشکل روبرو هستند.

وی ادامه داد: طبق برآوردهای سازمان بیمه سلامت در سال 94 ، موضوع درمان معتادان نیازمند بودجه‌ای بالغ بر 450 میلیارد تومان بوده است که تنها 30 میلیارد تومان بدین امر اختصاص یافته است.

رایزنی برای ارائه خدمات درمان اعتیاد به دارندگان دفترچه‌های بیمه

میدری تاکید کرد: با توجه با اینکه در سازمان بیمه سلامت بیمه‌های متنوع و مختلف وجود دارد، بر این اساس با سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حال مذاکره هستیم تا امکان استفاده افرادی که از دفترچه بیمه‌های دیگر (علاوه بر بیمه همگانی) نیز استفاده می کنند، فراهم شود.

معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه در خصوص کمبود اعتبارات مربوط نیز تصریح کرد: امیدواریم با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح به طور کامل مصوب شود تا بتوان شانس موفقیت طرح را افزایش داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha