• یکشنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 94102011232
  • خبرنگار : 71404

مدیر مسوول «امید هسته‌ای»:

ساماندهی سایت‌های خبری به معنی محدودیت نیست

ساماندهی سایت‌های خبری به معنی محدودیت نیست

مدیرمسوول سایت خبری «امید هسته‌ای» درباره‌ی افزایش سایت‌های خبری در ایام انتخابات، سیاست معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر کنترل و مراقبت سایت‌ها و پایگاه‌های خبری در جهت شناسنامه‌دار شدن آنها را مثبت ارزیابی کرد.

مدیرمسوول سایت خبری «امید هسته‌ای» درباره‌ی افزایش سایت‌های خبری در ایام انتخابات، سیاست معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر کنترل و مراقبت سایت‌ها و پایگاه‌های خبری در جهت شناسنامه‌دار شدن آنها را مثبت ارزیابی کرد.

جلال برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار بخش رسانه ایسنا در تکمیل صحبت‌های بالا مطرح کرد: تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شناسنامه‌دار کردن سایت‌های خبری، رعایت ماده 18 قانون مطبوعات و همچنین ثبت کامل مشخصات صاحبان سایت‌های خبری، رفتاری مطابق با قانون مطبوعات و قانون‌مند کردن عرصه مجازی است و به نظرم این اقدام کاملا مثبت است.

وی سپس خاطرنشان کرد: اینکه سایت‌های خبری و پایگاه‌های خبری تازه تأسیس به سمت شناسنامه‌دار شدن بروند، در واقع موجب افزایش شفافیت فضای رسانه‌ای و قانون‌مداری در این عرصه می‌شود و به نظرم فی‌النفسه اتفاق خوبی است و نمی‌توان از آن تعبیر محدودیت کرد، بلکه این راه، به نوعی ترغیب به رعایت قانون است.

او با بیان اینکه با سیاست جدید معاون مطبوعاتی مبنی بر کنترل سایت‌های خبری و ساماندهی این سایت‌ها موافق است، در ادامه همین بحث یادآور شد: شاید ما هم یکی از سایت‌هایی باشیم که اوایل کار، دلمان نمی‌خواست اسممان را به ثبت برسانیم به دلیل اینکه بقیه سایت‌های خبری جدید هم این کار را نمی‌کردند اما به نظرم برخورد جدی وزارت ارشاد و معاونت مطبوعاتی باعث شد ما و خیلی‌های دیگر به سمت شناسنامه‌دار شدن برویم.

هیچ رسانه‌ای جای دیگری را نمی‌گیرد

برزگر در بخشی دیگر از گفت‌وگوی خود با ایسنا درباره‌ی اینکه برخی اساتید ارتباطات معتقدند با آمدن شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری جدید، عمر خبرگزاری‌ها رو به پایان است، اظهاراتی را بیان کرد و گفت: گمان بنده همسو با گمان بسیاری از اساتید ارتباطات و مخاطبان رسانه‌ای این است که هیچ رسانه‌ای هیچ وقت، جای هیچ رسانه دیگری را نمی‌گیرد. همان‌طور که تلویزیون جای سینما را نگرفت و همان‌طور که خبرگزاری‌ها جای روزنامه‌ها را نگرفتند، پس قطعا این اتفاق نخواهد افتاد و هر رسانه جایگاه خودش را دارد.

مدیر مسوول سایت «امید هسته‌ای» در پایان همین بحث تصریح کرد: انسان امروز به هر رسانه‌ای در جامعه گسترده نیاز دارد؛ ضمن اینکه جهان امروز هم آنقدر گسترده شده است که جا برای همه رسانه‌ها وجود دارد؛ البته ناگفته نماند که برخی سایت‌های خبری در کشورمان به خاطر مسائل اقتصادی تحت فشار هستند و خودشان بعضا ممکن است از کارشان بازبمانند اما این موضوع هیچ ارتباطی به آمدن رسانه‌های جدید ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha