• چهارشنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ / ۰۶:۰۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 94122616161
  • خبرنگار : 71021

از مازندران نترسید

از مازندران نترسید

به استناد اسناد و اطلاعات وزارت کشور، مازندران جزو امن‌ترین استان‌های کشور به حساب می‌آید و برخورد سریع و قاطع با اشراری که آن فیلم‌ها را در فضای مجازی منتشر کرده بودند، خود نشانه‌های تامین امنیت بالا در این منطقه و اطمینان خاطر برای سفر به مازندران است.

به استناد اسناد و اطلاعات وزارت کشور، مازندران جزو امن‌ترین استان‌های کشور به حساب می‌آید و برخورد سریع و قاطع با اشراری که آن فیلم‌ها را در فضای مجازی منتشر کرده بودند، خود نشانه‌های تامین امنیت بالا در این منطقه و اطمینان خاطر برای سفر به مازندران است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری ایسنا، درباره‌ سامان‌دهی خانه‌های اجاره‌ای در استان مازندران که سال‌هاست رتبه‌ی اول مسافرپذیری در کل کشور را به خود اختصاص داده، اظهار کرد: جلسه‌های ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر به ریاست استاندار مازندران با قائم مقامی معاون عمرانی او از چند ماه قبل، برگزار و کمیته‌های 12 گانه‌ی آن نیز تشکیل شد. پیرو آن، بخشنامه‌های نوروزی ابلاغ شد که بر این اساس ناوگان حمل و نقل و کمیته‌های اسکان، تبلیغات، امور شهری و روستایی، نظارت، بازرسی و ارزشیابی برای استقبال از مسافران نوروزی، تمهیدات لازم را اتخاذ کردند.

دلاور بزرگ‌نیا با بیان این‌که ظرفیت اسکان نوروزی مازندران با تجهیز اقامتگاه‌های رسمی و غیررسمی 5 تا 7 درصد افزایش یافته، افزود: هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانسراها، خوابگاه‌های دانشجویی و مجتمع‌های اقامتی دولتی، زائرسراها، مراکز آموزش و پروش و کمپ‌های اقامتی شهرداری‌ها آماده‌ی اسکان روزانه 800 هزار مسافر نوروزی هستند.

وی یادآور شد: نوروز گذشته استان مازندران نزدیک به 10 میلیون نفر شب خواب را پوشش داد که میانگین ماندگاری مسافران در این استان سه شبانه‌روز بود. با درنظر گرفتن این آمارها، مازندران در نوروز 94 بیش از سه میلیون مسافر داشته است.

بزرگ‌نیا سپس پیش‌بینی کرد: این استان در نوروز 95 بین 13 تا 15 میلیون شب اقامت داشته باشد.

وی درباره‌ی ساماندهی ویلاهای اجاره‌ای استان مازندران نیز گفت: حدود 200 هزار ویلای شخصی در مازندران شناسایی شده که مالک مشخصی دارند. این ویلاها اقامتگاه‌های شخصی هستند و به اجاره‌ی مسافر نمی‌روند و ما هم ساکنان آن‌ها را جزو آمارهای مسافرتی حساب نمی‌کنیم، چون اگر بخواهیم ساکنان موقت آن‌ها را هم بشماریم، آمار مسافرتی مازندارن از همه استان‌ها پیشی می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران درباره‌ی 80 هزار ویلای اجاره‌ای شناسایی شده در این استان اظهار کرد: این ویلاها همان واحدهای اجاره‌ای موجود در استان هستند و مالکانی دارند که با فرا رسیدن نوروز، آن‌ها را تخلیه می‌کنند و به مسافران اجاره می‌دهند. این شیوه‌ای مرسوم و رایج در استان بوده که از دیرباز محل کسب درآمد عده‌ای به شمار می‌آمده، برای همین نمی‌توان این جریان را یک‌باره متوقف کرد.

وی بیان کرد: البته تلاش‌هایی برای ساماندهی تابلو بدست‌ها شده و ویلاهای اجاره‌ای در شهرهایی مثل بابلسر و رامسر، صورت گرفته، اما لازم است همسو با این اقدامات، فرهنگ مردم نیز تغییر کند. توصیه‌ی ما به مردم این است که دست‌کم از اقامتگاه‌های دارای مجوز استفاده کنند. به همین منظور کانکس‌های اطلاع‌رسانی در مبادی ورودی و شهرهای این استان مستقر شده که اطلاعات خانه‌های اجاراه‌ای دارای مجوز از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را دسترس مسافران قرار می‌دهد.

او درباره‌ی ساماندهی کمپینگ‌ها با توجه به استفاده‌ی بیشتر مسافران مازندران از چادرهای سفری در سواحل، بلوارها و جنگل‌ها، اظهار کرد: ‌شهرداری و اداره مراتع و جنگلداری برای نوروز 95 فضاهایی را به منظور استقرار کمپینگ‌ها اختصاص داده‌اند که پیش‌بینی می‌شود در نوروز پیش‌رو برپایی چادرهای مسافرتی کمتری را در شهرهای مازندران شاهد باشیم. همچنین سعی شده خدمات اولیه‌ای در سطح شهر ایجاد شود که مسافران با مشکلات بهداشتی و رفاهی مواجه نشوند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران در ادامه با بیان این‌که سقف افزایش نرخ‌ها برای نوروز اعلام شده است، افزود: سقف این افزایش 12 درصد درنظر گرفته شده که متناسب با منطقه،‌ نوع خدمات و کیفیت، قیمت‌ خدمات اقامتی و پذیرایی در این استان تعیین می‌شود.

بزرگ‌نیا همچنین درباره تامین امنیت در این استان با توجه به انتشار فیلم‌های رعب‌آمیز اشرار این منطقه در چندماه گذشته، گفت: به استناد اسناد و اطلاعات وزارت کشور، مازندران جزو امن‌ترین استان‌های کشور به حساب می‌آید و برخورد سریع و قاطع با اشراری که آن فیلم‌ها را در فضای مجازی منتشر کرده بودند، خود نشانه‌های تامین امنیت بالا در این منطقه و اطمینان خاطر برای سفر به مازندران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha