• سه‌شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 95022112777
  • منبع : مطبوعات

حجت‌الاسلام حسنی:

عناوین پژوهش‌های علمی با ایثار، مقاومت و جهاد عجین شود

عناوین پژوهش‌های علمی با ایثار، مقاومت و جهاد عجین شود

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: عناوین پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های علمی و دانشجویی باید با ایثار، مقاومت، جهاد و ایستادگی عجین شود تا از این طریق فرهنگ بزرگ‌مردان دوران دفاع مقدس و روحیه ایستادگی آن‌ها به نسل‌های آینده منتقل شود.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: عناوین پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های علمی و دانشجویی باید با ایثار، مقاومت، جهاد و ایستادگی عجین شود تا از این طریق فرهنگ بزرگ‌مردان دوران دفاع مقدس و روحیه ایستادگی آن‌ها به نسل‌های آینده منتقل شود.

به گزارش ایسنا، مراسم تجلیل از جانبازان و تقدیر از دانشجویان ممتاز، برندگان مسابقات سراسری قرآن کریم و المپیاد ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر، دوشنبه 20 اردیبهشت 95 با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحبیب‌الله حسنی قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد در سالن شهید بهشتی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسنی در این مراسم با تبریک آغاز ماه شعبان و مناسبت‌های میلاد امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع)، امام سجاد (ع) و امام دوازدهم (عج) و بیان اینکه شعبان آستانه ورود به رمضان به عنوان اوج قله پرواز است، گفت: برگزاری این مراسم در دانشگاهی به نام عالم فرهیخته و بی نظیر علوم طبیعی و ماورای طبیعی نشان از جهد و کوشش این دانشگاه برای بیان واقعی علم و جهاد با تلاشی هدفمند و اعتقادی است.

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان میراث دار بزرگ‌مردان جبهه‌های جنگ علیه باطل هستند، گفت: رزمندگان ما در دوران جنگ تحمیلی همه هستی خود را در مقابل دشمنی چندین کشور فدا کردند و با ایمان و باور بزرگ خود توانستند به آیات قرآنی جامه عمل بپوشانند.

حجت‌الاسلام حسنی ادامه داد: عناوین پایان نامه‌ها و پژوهش‌های علمی و دانشجویی باید با ایثار، مقاومت و جهاد و ایستادگی عجین شود تا از این طریق فرهنگ بزرگ‌مردان دوران دفاع مقدس و روحیه ایستادگی آنها به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی با تأکید بر جهت دادن نسل جوان بر اساس فرهنگ ایثار به‌ویژه در محیط‌های علمی، خاطر نشان کرد: شهادت مرگی آگاهانه است و در محیط علم باید با استفاده از سند قرآن درک شهادت را به شکل علمی برای جامعه درس و دانشگاه کشور تبیین کرد چراکه ترویج این فرهنگ و ارزش‌های ایثار و شهادت باید از روی صندلی‌های دانشگاه رقم بخورد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید ادامه داد: مسئولان نظام آموزشی در تمام سطوح باید استراتژی و منطق فرهنگ ایثار و شهادت را وارد محیط‌های علمی کرده و در ترویج فرهنگ مقاومت بکوشند. این فرهنگ زندگی ناب اسلامی و تلاش ایثارگران در ارتقا علمی و ارزشی جامعه را به خوبی نمایان می‌کند.

وی با بیان اینکه متون درسی و مطالعاتی باید به سمت فرهنگ ایثار هدایت شده تا این فرهنگ شناسانده شود، گفت: دانشگاه و حوزه به عنوان محل ترویج علم باید وظیفه محکم کردن پایه‌های مبانی اعتقادی را برعهده بگیرند تا از این طریق جامعه را از لرزش‌های موجود بیش از پیش مصون کنند.

حجت‌الاسلام‌ حسنی ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت یکی از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج از مرزهای جغرافیایی کشور است سهم ما نیز راهبری و هدایت گری جامعه از طریق مراکز آموزشی و ترویج فرهنگ دفاع از ارزش‌ها با استفاده از سنگر علم و دانش است.

این مراسم با حضور سلیمی رییس دانشگاه علامه طباطبایی، صمیمی مدیرکل بنیاد تهران بزرگ و مسئولان فرهنگی و آموزشی دانشگاه و بنیاد شهید برگزار و از استادان و کارمندان جانباز دانشگاه و دانشجویان برگزیده در مسابقات قرآنی و المپیاد ورزشی سال 94 دانشجویان شاهد و ایثارگر سراسر کشور تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha