• چهارشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 95022213641
  • خبرنگار : 71070

ماجرای به کما رفتن"الینا"ی 6 ساله در بیمارستان و اعزام تیم ویژه وزارت بهداشت

ماجرای به کما رفتن"الینا"ی 6 ساله در بیمارستان و اعزام تیم ویژه وزارت بهداشت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان درباره به کما رفتن "الینا فروتن" پس از عمل جراحی لوزه در یکی از بیمارستان‌های گرگان توضیح داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان درباره به کما رفتن "الینا فروتن" پس از عمل جراحی لوزه در یکی از بیمارستان‌های گرگان توضیح داد.

دکتر سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره حادثه بیمارستان طالقانی گرگان و دختر شش ساله‌ای به نام "الینا فروتن" که بعد از عمل جراحی لوزه به کما می‌رود، گفت: این دختر شش ساله پس از عمل لوزه، دچار آمفیزم زیر جلدی می‌شود، موردی که ممکن است در مواردی از اعمال لوزه برای کودکان اتفاق افتد و در کتاب‌ها نیز به آن اشاره شده است.

وی افزود: پس از بروز این عارضه، وی مجدد به اتاق عمل برده می‌شود و در پی آی سی یو، مراقبت‌های لازم برای وی انجام می‌شود. در این شرایط نیز تمام اقدامات لازم برای وی انجام می‌شود و جهت تخلیه هوا از ریه موارد درمانی لازم برای وی صورت می‌گیرد.

حسینی ادامه داد: با وجود این اقدامات، ساعت پنج صبح وی دچار "ارست" شده و عملیات احیا و دیگر اقدامات برای وی انجام می‌شود. اکنون نیز گروه‌های حراست و بازرسی درمان دانشگاه این موضوع را پیگیری می‌کنند. همچنین گروهی نیز از تهران اعزام شده‌اند تا روند درمان و مشکلات ایجاد شده را بررسی و تصمیم‌های لازم را اتخاذ کنند.

وی تاکید کرد: در صورتی که خطای پزشکی محرز شود، با عوامل آن برخوردهای قانونی لازم صورت می‌گیرد. از طرف دیگر تمام عوامل پزشکی پیگیر مباحث این بیمار هستند و جهت همدردی با خانواده بیمار، چندین جلسه نیز با والدین وی داشته‌اند.

حسینی ضمن همدردی باخانواده و بستگان این کودک مجددا تاکید کرد: درصورتی که قصورپزشکی ثابت شود با خاطیان وعاملان آن برخورد جدی خواهد شد.

دکتر میردهقان، مدیرکل نظارت بر درمان و توانبخشی وزارت بهداشت نیز در این باره به ایسنا گفت: تیم ویژه وزارت بهداشت برای بررسی دقیق این موضوع به بیمارستان طالقانی گرگان اعزام شده‌اند و نتایج پس از بررسی‌های لازم اعلام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۲ ۱۱:۰۹

اي خدا اينا دارن چيکار مي کنند با جون مردم بازي ميشه !يکي نيست جلو اينا رو بگيره دختر بچه بيچاره حالا خانواده‌اش چي ميکشند !

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۲ ۱۲:۱۹

جان ملت بازيچه عده اي شده باي ذنب قتلت

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۲ ۱۲:۳۸

عارضه جراحي حين هر عملي ممکنه به وجود بياد و بخشي از ناتواني انسانه. هيچ پزشک يا جراحي نمي خواد به بيمارش ضرري برسه. ولي بعضي عوارض که خيلي نادر هم هستند در بهترين مراکز دنيا هم پيش ميان. مهم اينه پزشک حداکثر تلاشش رو بکنه. ناتواني هااي انسان رو باور کنيم. من از شما سوال مي پرسم. آيا از خدا کسي تواناتر هست؟ پس چرا کودکان ناقص الخلقه به دنيا ميان؟ چرا به خدا گير نمي دين که ناقص مي آفرينه و اين همه رنج و بلا رو براي کودکان بي گناه به وجود مياره؟ اون وقت پزشک بدبخت که همه تلاشش مي کنه بايد جواب بده چرا.

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۲ ۱۳:۰۵

آقايان و خانمها فكر نكنيد علم پزشكي علم كاملي هستش و بنابر اين هر اتفاقي بيفته مقصر پزشكه! بعضا يك عمل تزريق عضلاني ساده هم انسان رو به شوك ميبره. لطفا در موارد مختلف يك جور قضاوت نكنيد. به نظرم متاسفانه رسانه اي كردن اين موارد باعث ميشه پزشكان خوب هم هيچ كار پر ريسكي انجام ندن چون از قضاوت بيجا ميترسن.

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۴ ۰۱:۳۷

خيلي واضح مشخص است اين دکتر با الفاظ بازي مي کنه تا همکارانش را نجات دهد. مدرک که آدم را پزشک نمي کنه

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۶ ۲۳:۱۲

عارضه پزشکي ممکنه همه جا پيش بياد!!!! اگه دختر خودت بود همين حرفو ميزدي؟؟؟ خدا جاي حق نشسته.