• دوشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95022716978
  • منبع : نمایندگی فارس

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس:

اولین مرکز آموزش عالی مهدویت در شیراز راه‌اندازی می‌شود

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس گفت: متاسفانه اطلاع‌رسانی در همه بخش‌ها لنگ می‌زند، حتی اطلاع‌رسانی دینی، در کشور ما قوی نیست.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس گفت: متاسفانه اطلاع‌رسانی در همه بخش‌ها لنگ می‌زند، حتی اطلاع‌رسانی دینی، در کشور ما قوی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه فارس حجت‌الاسلام علیرضا حدائق در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اطلاع‌رسانی از امور موثر و کلیدی در جوامع بشری است، موفقیت جوامع را در گرو اطلاع‌رسانی مناسب و صحیح و به‌موقع دانست.

وی با یادآوری اینکه از 23 اردیبهشت دهه مهدویت آغاز شده و تا 2 خرداد ادامه دارد، گفت: تاکنون 60 شعبه بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در فارس راه‌اندازی شده و 2 هزار مهدی‌یاور در شیراز ما را همراهی می‌کنند. در جشن نیمه شعبان مراسم قدردانی از این مهدی‌یاوران برگزار می‌شود.

حدائق به برگزاری 33 دوره مقدماتی با شرکت 2 هزار و 108 نفر در فارس اشاره و اضافه کرد: تاکنون 15 دوره تکمیلی آموزشی نیز با حضور 280 نفر برگزار کرده‌ایم.

وی گفت: اولین مرکز آموزش عالی مهدویت که در تمام جهان هستی بی‌نظیر است در شیراز راه‌اندازی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه مهدویت به عنوان تنها مرکز آموزش‌عالی مهدوی، باید به جامعه معرفی شود، گفت: این دانشگاه اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه مهدوی، در مرحله اجرای سقف قرار دارد، افزود: این دانشگاه در مساحتی بالغ بر 15 هزار مترمربع و در 11 طبقه احداث می‌شود و ظرفیت پذیرش 700 دانشجو را خواهد داشت.

حدائق با اشاره به پیشرفت 30 درصدی این پروژه، روند کار را مطلوب ارزیابی و اضافه کرد: تاکنون 50 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی به نیاز 200 میلیارد ریالی برای ادامه و تکمیل کار اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال 97 این کار تمام شود. البته هزینه‌های احداث این دانشگاه، از محل کمک‌های مردمی تامین می‌شود و شورای اسلامی شهر شیراز نیز سال قبل 10 میلیارد ریال به ما کمک کرد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) گفت: آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی طی یک مکتوبه به مقلدین خود اجازه دادند تا یک سوم مجموع سهم امام (علیه السلام) را برای احداث این دانشگاه پرداخت کنند، آیت‌الله العظمی سیستانی نیز برای نصف سهم امام (علیه السلام) اجازه داده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha