• سه‌شنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 95050102923
  • خبرنگار : 71365

انتشار سه کتاب در حوزه ادبیات، تاریخ و فلسفه

انتشار سه کتاب در حوزه ادبیات، تاریخ و فلسفه

سه کتاب تازه در حوزه ادبیات، تاریخ و فلسفه منتشر شد.

به گزارش ایسنا، کتاب‌های «چهار درویش» با تصحیح حسن ذوالفقاری و عباس سعیدی، «دو خطا در عنوان این کتاب وجود دارد» نوشته رابرت ام. مارتین با ترجمه راضیه سلیم‌زاده و «امپراتوری اندیشه» (تاریخ ایران) نوشته مایکل آکسورتی با ترجمه شهربانو صارمی در انتشارات ققنوس منتشر شده است.

کتاب «چهار درویش» به تصحیح دکتر حسن ذوالفقاری و عباس سعیدی در 383 صفحه، با شمارگان 990 نسخه و قیمت 25 هزار تومان به چاپ رسیده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: «داستان‌های عامیانه فارسی گنجینه‌هایی از مضمون، تمثیل، ضرب‌المثل‌ها و آداب و رسوم فارسی‌زبانان به شمار می‌روند. توجه به چنین گنجینه‌هایی، در اصل، پاسداشت فرهنگ و ادب کهن سرزمینی است به وسعت زبان فارسی.

چه بسیار کسان که با خواندن این داستان‌ها با کتاب پیوندی همیشگی یافته‌اند، زیرا این داستان‌ها که اغلب روایت پهلوانی و مردانگی و عشقند، با نثری شیرین و پرطمطراق، با افسانه‌سازی و خیالپردازی خواننده را بر سر شوق می‌آورند و به خواندن ترغیبش می‌کنند.

  انتشارات ققنوس با بهره‌گیری از نسخه‌های متعدد و به کارگیری رسم‌الخط جدید بر آن است تا آثار ماندگار ادبیات عامه در مجموعه‌های خوشخوان و به دور از لغزش منتشر شود.»

***

«دو خطا در عنوان این کتاب وجود دارد» (مرجع معماها، مسئله‌ها و پارادوکس‌های فلسفی) نوشته رابرت ام. مارتین با ترجمه راضیه سلیم‌زاده در 544 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 35 هزار تومان انتشار یافته است.

در معرفی این کتاب نیز آمده است: «دیدگاه مرسوم درباره محصول فسلفی این است که چیزی خشک و بی‌روح، قلنبه سلنبه، کسل‌کننده، تخصصی‌ و به شدت جدی - و بیشتر از همه فهم‌ناپذیر - است.

یک نوع فلسفه این‌طوری است.

اما در واقع می‌توانیم با فلسفه خوش بگذارنیم. اگر بهترین حالت را در نظر بگیریم، جواب دادن به سوال‌هایی که همیشه شما را به فکر فرو برده‌اند و طرح سوال‌هایی که هرگز به آن‌ها فکر نکرده‌اید جذاب است. می‌تواند قوه تخیل و شوخ‌طبعی‌تان را قلقک بدهد و ذهنتان را باز کند. همچنین می‌تواند خودمانی و مفرح باشد. هدف کتاب حاضر این است که همه این‌ها را به شما ثابت کند.»

***

کتاب «امپراتوری اندیشه» (تاریخ ایران) نوشته مایکل آکسورتی با ترجمه شهربانو صارمی در 350 صفحه با شمارگان 1500 نسخه و قیمت 19هزار تومان به چاپ رسیده است.

 در معرفی پشت جلد کتاب آمده است: «تاریخ ایران آکنده از خشونت و حادثه است؛ تاخت و تازها، فاتحان، جنگ‌ها و انقلاب‌ها. چرا که ایران تاریخی طولانی‌تر از بیشتر کشورها دارد و از بسیاری بزرگ‌تر است، چیزی بیش از یک اتفاق ساده. اما تاریخ ایران بیش از  این‌هاست. دین‌ها، عوامل موثر، جنبش‌های روشنفکری و اندیشه‌ها بسیاری چیزها را در ایران و همچنین خارج از ایران و گوشه و کنار دنیا تغییر داده است.

ایران یکی از کهن‌ترین تمدن‌های دنیاست؛ از همان آغاز از متفکرترین و پیچیده‌ترین تمدن‌های دنیا بوده است. جنبه‌هایی در تمدن ایران وجود دارد که به نحوی از انحا تقریبا زندگی هر انسانی را روی کره خاکی تحت‌الشعاع قرار داده است. اما چگونگی این اتفاق و اهمیت کامل این تأثیرات غالبا ناشناخته و فراموش‌شده است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha