• سه‌شنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95050103273
  • خبرنگار : 71021

اطلاعیه ستاد هماهنگی خدمات سفر در آستانه تعطیلات پایان هفته

اطلاعیه ستاد هماهنگی خدمات سفر در آستانه تعطیلات پایان هفته

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در آستانه‌ی تعطیلات پایان هفته، با این احتمال که ترافیک طولانی تعیطلات عید فطر بار دیگر تکرار شود، اطلاعیه‌ای را به منظور پیشگیری از مشکلات پیشین صادر کرد.

به گزارش ایسنا، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با صدور اطلاعیه‌ای ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع)، رییس مذهب جعفری به شیعیان جهان، به منظور تسهیل و مدیریت بهینه سفرهای مسافران تعطیلات آخر این هفته، نکاتی را به این شرح توصیه کرد:

«هموطنان گرامی از طریق سامانه مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل به شماره ۱۴۱ از وضعیت تردد در جاده‌های کشور و از طریق سامانه ۱۳۴ از شرایط آب‌وهوایی مقصد مورد نظر اطلاعات لازم را کسب و سپس برای مسافرت خود برنامه‌ریزی کنند.

باتوجه به احتمال بروز ترافیک طولانی مدت در برخی مسیرهای پرتردد، پیشنهاد می‌شود از مسیرهای مختلف برای مقاصد سفر استفاده و قبل از ورود به جاده‌ها نسبت به کنترل میزان بنزین خودرو و سایر معاینات فنی اقدام کنند تا در طول سفر با مشکل کمبود سوخت خودرو و یا نقص فنی مواجه نشوند.

به تمامی بهره‌برداران تأسیسات گردشگری، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین‌راهی توصیه اکید می‌شود تا ضمن رعایت امنیت روانی مسافران در طول مسیر برای رعایت نرخ، بهداشت و همچنین همکاری و همراهی با مسافران و گردشگران در ترافیک‌های طولانی اهتمام و توجه بیشتری داشته باشند.

مسافران ضمن حفظ آرامش خود در ترافیک‌های طولانی نهایت همکاری را با پلیس راهور ناجا و مأموران راهداری به عمل آورده و از توقف‌های غیرضروری در حاشیه‌ی جاده‌ها، اطراف رودخانه‌ها و سایر نقاط که موجب ترافیک می‌شود، خودداری کنند.

استفاده از توقفگاه‌های مختلف در مسیر سفر بویژه مجتمع‌های بین‌راهی و مراکز عرضه خدمات در ورودی شهرها موجب کاهش خستگی و بالطبع مانع جدی بروز حوادث خواهد بود.

استفاده از اطلاعات جاذبه‌های گردشگری و مقاصد جدید از طریق تماس با سامانه ۰۹۶۲۹ به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات مورد نیاز مسافران در حوزه‌های مرتبط با سفر و دریافت پیشنهادات و انتقادات است.

یادآور می‌شود؛ ضمن تاکید بر استمرار فعالیت ستادهای اجرایی خدمات سفر استان‌ها در تمام بخش‌های حمل و نقل و ترافیک، امنیت و انتظامی، امداد و نجات، مدیریت بحران، بهداشت و درمان، اسکان، پذیرایی و نظارت و سایر واحدهای مسئول خدمت‌رسان اعلام می‌کند؛ آمادگی خدمت‌رسانی شایسته به مسافران و گردشگران از سوی تمام ستادهای استانی و شهرستانی وجود دارد. »

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha