• یکشنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 95050114883
  • خبرنگار : 71365

«متغیر پنهان در سرمایه‌گذاری» منتشر شد

«متغیر پنهان در سرمایه‌گذاری» منتشر شد

کتاب «متغیر پنهان در سرمایه‌گذاری؛ عامل کمتر دیده‌شده در سرمایه‌گذاری» توسط سیدابراهیم علیزاده منتشر شد.

به گزارش ایسنا، در کتاب «متغیر پنهان در سرمایه‌گذاری؛ عامل کمتر دیده‌شده در سرمایه‌گذاری» 15 اقتصاددان و فعال اقتصادی و فرهنگ‌پژوه از تاثیر رسانه بر سرمایه‌گذاری سخن می‌گویند. همچنین اقتصاددانانی چون مسعود نیلی و محسن رنانی موانع سرمایه‌گذاری را از منظر اطلاع‌رسانی تحلیل می‌کنند.

مسعود نیلی، مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور؛ داود دانش‌جعفری، وزیر اسبق اقتصاد و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی؛ محسن رنانی، عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان؛ فرشاد مومنی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی؛‌ سیدصفدر حسینی،‌ وزیر اسبق اقتصاد و رئیس سابق صندوق توسعه ملی؛ عیسی کلانتری، وزیر اسبق کشاورزی و دبیر کل خانه کشاورز؛ عباس شاکری، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی؛ و حجت میرزایی، معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از زمره اقتصاددانانی هستند که در این کتاب به بررسی رابطه اقتصاد و رسانه پرداخته‌اند و موانع سرمایه‌گذاری را از منظر اطلاع‌رسانی تحلیل کرده‌اند.

در کنار این اقتصاددانان، هادی خانیکی، عضو هیات علمی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی نیز در تحلیلی به هم‌پیوندی نقش‌ها در ارتباطات و توسعه اقتصادی پرداخته است .مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران و پدرام سلطانی، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران به عنوان دو مقام ارشد پارلمان بخش خصوصی به همراه چهار فعال باسابقه بخش خصوصی (شاهرخ ظهیری، حمید حسینی، محمدرضا بهرامن و مسعود دانشمند) نیز در این کتاب به بررسی تاثیر رسانه در سرمایه‌گذاری پرداخته‌اند.

ابراهیم علیزاده در معرفی مختصر این کتاب نوشته است: «تحقیقاتی که تاکنون درباره ضعف سرمایه‌گذاری در ایران شده، عمدتا معطوف به کاستی‌های حقوقی مانند مقررات دست‌وپاگیر و موانع اداری یا عوامل سیاسی و نرخ پایین تشکیل سرمایه و انباشت ناچیز سرمایه بوده است. علل اصلی شعف سرمایه‌گذاری هم همین موارد است. اما از عامل دیگری که می‌تواند این ضعف‌ها را کاهش یا افزایش دهد غفلت شده است. این عامل، سهم رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و نقد و ایجاد شفافیت و سرانجام هموار کردن راه سرمایه‌گذاری است.»

 «متغیر پنهان در سرمایه‌گذاری؛ عامل کمتر دیده‌شده در سرمایه‌گذاری» در  206 صفحه با قیمت 15000 تومان از سوی انتشارات دنیای اقتصاد منتشر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha