• شنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 95050119165
  • خبرنگار : 71454

کاهش چشمگیر مخاطبان تلویزیونی المپیک در آمریکا

کاهش چشمگیر مخاطبان تلویزیونی المپیک در آمریکا

تعداد آمریکایی‌هایی که در رقابت‌های المپیک ریو 2016 از طریق تلویزیون این مسابقات را تماشا کردند به کمترین میزان خود در تمام ادوار این رقابت بزرگ ورزشی رسید.

به گزارش ایسنا، در سال 2000 میلادی 59 درصد از مردم آمریکا اعلام کردند قصد دارند رقابت‌های المپیک سیدنی را از طریق تلویزیون تماشا کنند، در حالی که 40 درصد نیز اعلام کردند برنامه‌ای برای تماشای این رقابت‌ها ندارند؛ این در حالی است که این آمار و ارقام در سال جاری میلادی و همزمان با برگزاری المپیک ریو به کمترین میزان خود رسیده و اکثریت 51 درصدی از مردم آمریکا اعلام کردند این بازی‌ها را از طریق تلویزیون دنبال نخواهند کرد.

بنا بر اعلام «یاهو فاینشنال» میزان تماشای رقابت‌های المپیک از طریق تلویزیون در آمریکا در مقایسه با آمار المپیک لندن با 17 درصد کاهش روبه‌رو بوده است.

«استیو برک» رئیس شبکه «ABC یونیورسال» که حق پخش رقابت‌های المپیک در آمریکا را تا سال 2032 با هزینه 12 میلیارد دلاری خریداری کرده است پیش از آغاز المپیک ریو از کابوس کاهش 20 درصدی مخاطبان تلویزیون این رویداد ورزشی خبر داده بود؛ کابوسی که ظاهرا به حقیقت رسیده است و حتی ریزش مخاطبان تلویزیونی برای گروه سنی مهم 18 تا 49 سال 25 درصد است.

اما این تمام ماجرا نیست و نکته اصلی در اینجاست که میزان مخاطبان دیجیتالی المپیک ریو افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است و در اولین هفته این رویداد ورزشی 1/86 میلیون دقیقه از پوشش خبری شبکه NBC از المپیک توسط کاربران آنلاین در فضای مجازی بارگذاری و دانلود شده است که رکود المپیک لندن و المپیک زمستانی سوچی را شکست.

شنبه گذشته شبکه NBC  در یک کنفرانس خبری مدعی شد که امروز بهترین روز در جذب مخاطب دیجیتال از سوی این شبکه تلویزیونی در پخش برنامه‌های المپیک است که با 150 میلیون دقیقه از پوشش خبری این شبکه در فضای مجازی بارگذاری و دانلود شده همراه بوده است که در مقایسه با آمار همین روز در المپیک لندن حاکی از رشد 263 درصدی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha