• پنجشنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 95060102644
  • خبرنگار : 71548

اجلاس سالانه موسسه توسعه رسانه‌های آسیا و اقیانوسیه آغاز شد

اجلاس سالانه موسسه توسعه رسانه‌های آسیا و اقیانوسیه آغاز شد

صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از صبح امروز میزبان کمیته‌های راهبردی چهل و دومین نشست سالانه و پانزدهمین مجمع عمومی مؤسسه توسعه رادیو و تلویزیون‌های آسیا - اقیانوسیه AIBD بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، اجلاس سالانه موسسه توسعه رسانه‌های آسیا و اقیانوسیه در اولین نشست تخصصی‌اش در قالب نشست گروه برنامه راهبردی (SPT) با بررسی اهداف و راه‌کارهای مناسب، راهبردهای این موسسه را برای آینده تدوین کرد.

عباس ناصری طاهری -  مدیرکل امور بین‌الملل صداوسیما و مسئول اجرایی این نشست - با اشاره به ضرورت بررسی مسیرهای اطلاع‌رسانی نوین گفت: این نشست که سی و ششمین نشست گروه برنامه راهبردی (SPT) است،   با حضور نمایندگان رادیو و تلویزیون ۱۷ کشور عضو برگزار شد و بررسی فضای برودبند و شبکه‌های اجتماعی از مهمترین بخش‌های آن بود.

ناصری طاهری تصریح کرد: هم اکنون حضور شبکه‌های اجتماعی و تاثیر فضای مجازی بر مخاطب به دغدغه‌ای برای رسانه‌های برودکست تبدیل شده و بخش مهمی از مباحث این نشست به برخورد با این چالش جدید اختصاص داشت.

وی با تأکید بر تجمیع نظرات و همراهی نمایندگان رادیو و تلویزیون‌های عضو، اظهار کرد: دسترسی مخاطب به رسانه‌های مجازی تاکید ما را بر برودبند (پهن باند) بیشتر کرده است و نقطه عطف این نشست در ارائه برنامه‌هایی در حوزه برودبند بوده است.

مدیرکل امور بین‌الملل صداوسیما این نشست را فرصت مغتنمی برای ارائه راه‌کارهای مناسب برای همکاری‌ها دانست و آن را گام مهمی در بهبود روابط اعضای اتحادیه ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا، ایران میزبان چهل و دومین نشست سالانه و پانزدهمین همایش عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا – اقیانوسیه AIBD است و این گردهمایی تا ششم شهریور ادامه خواهد داشت.

علی عسکری، رئیس سازمان صداوسیما عصر امروز (۴ شهریور ماه) با سخنرانی خود در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما، رسماً این نشست بین‌المللی را افتتاح می‌کند. همچنین در مراسم افتتاحیه این اجلاس قرار است آثار برگزیده مسابقه رادیو وتلویزیونی این اتحادیه با اهدای جوایز به برگزیدگان معرفی شوند.

موسسه توسعه رادیو و تلویزیون‌های آسیا - اقیانوسیه در سال ۱۹۷۷ میلادی و تحت نظارت سازمان علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) تاسیس شد؛ این موسسه سازمانی منحصر به فرد و بین دولتی است و به کشورهای عضو کمیسیون آسیا - اقیانوسیه شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد خدمات ارائه می‌دهد. دولت مالزی میزبان این موسسه و دبیرخانه آن در شهر کوالالامپور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha