• یکشنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 95061408902
  • منبع : روابط عمومی فرهنگسرا

تجلیل از شاعران برتر رضوی در جشنواره نذر شعر

تجلیل از شاعران برتر رضوی در جشنواره نذر شعر

به مناسبت عید سعید قربان، دومین جشنواره ادبی نذر شعر با معرفی و تقدیر از برترین شاعران رضوی از سراسر کشور به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای خاتم و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 18 ، این جشنواره به مناسبت دهه کرامت و بزرگداشت مقام والای حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) برگزار و  طی آن 654 اثر از 211 شرکت‌کننده از سراسر کشور دریافت شد.

به گفته دبیر اجرایی دومین جشنواره ادبی نذر شعر، هدف از برگزاری این جشنواره ترویج و تعالی شعر آیینی، تبیین مقام شامخ و سیره اهل بیت (ع) به زبان فاخر شعر و تشویق علاقه‌مندان و فعالان عرصه ادبیات دینی و آیینی است.

اکبر بختیاری افزود: در این جشنواره  از تمامی دوستداران اهل بیت(ع ) و به ویژه شاعران دلباخته آن دو حضرت دعوت شد اشعاری را که درباره آن بزرگواران سروده‌اند ارسال کنند تا پس از داوری و انتخاب، در قالب مجموعه‌ای منتشر شود.

وی  با اشاره به استقبال خوب علاقه‌مندان از این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره با محوریت پرداختن به ابعاد مختلف زندگی، شخصیت و سیره حضرت امام رضا(ع)  و حضرت معصومه (س) در قالب‌های شعر و قطعه ادبی برگزار  و پس از اعلام فراخوان 654 اثر از 211 شاعر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد که شمار شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته بیش از 90 درصد افزایش یافته است.

مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 تهران با بیان اینکه سال گذشته نخستین دوره این جشنواره برگزار شد، افزود: مجموعه  اشعار برگزیده نخستین دوره جشنواره ادبی نذر شعر در سه بخش سنتی، شعر نو و شعر کودک در خردادماه امسال به چاپ رسید و در نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر شهر تهران رونمایی شد.

وی افزود: داوری دومین جشنواره نذر شعر را آقایان حمیدرضا شکارسری ، محمدرضا سهرابی‌نژاد و غلامرضا طریقی بر عهده دارند.

مراسم اختتامیه دومین جشنواره ادبی نذر شعر به همت فرهنگسرای خاتم (ص) ازساعت 17 تا 19 روز چهارشنبه 24  شهریور در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ارسباران به نشانی شریعتی ، بالاتر از پل سید خندان ، خیابان جلفا برگزار می شود و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 66207068 تماس بگیرند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha