• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 95061610453
  • منبع : نمایندگی فارس

عصر شعر «از منا تا غدیر» در حرم شاهچراغ(ع)

عصر شعر «از منا تا غدیر» در حرم شاهچراغ(ع)

معاون تبلیغات آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا از برگزاری عصر شعر و مشاعره «از منا تا غدیر» به مناسبت نخستین سالگرد شهدای منا و قرار داشتن در آستانه عید غدیر خم خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، حجت‌الاسلام احمد سلامی گفت: در این مراسم شاعرانی از استان فارس و سایر نقاط کشور با موضوع شهدای منا و عید غدیر خم، شعر می‌خوانند و برای اولین بار مشاعره آیینی با حضور شاعران برجسته برگزار می‌شود.

او با اشاره به اهتمام تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) مبنی بر ترویج شعر آیینی، گفت: در این مراسم آقای غلامرضا کافی به‌عنوان پژوهشگر ادبیات آیینی و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز دعوت شده است تا درباره ادبیات متعهد به ارزش‌های اسلامی با رویکرد شهدای منا سخنرانی ‌کند.

سلامی خاطرنشان کرد: در این مراسم، شعر حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابوالقاسم حسینی ژرفا از شاعران برجسته کشور و مدرسان حوزه علمیه قم که در رثای برادر شهیدش سیدناصرحسینی ژرفا از پزشکان کاوران حجاج سروده و در محضر مقام معظم رهبری نیز خوانده شده، توسط یکی از شاعران برجسته قم خوانده می‌شود.

وی افزود: بخشی از برنامه عصر شعر «از منا تا غدیر» به شاعران و مداحان نوجوان و بااستعداد انجمن ادبی آستان مهر حرم مطهر شاهچراغ(ع) اختصاص یافته است.

معاون تبلیغات آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: انجمن ادبی آستان مهر حرم مطهر شاهچراغ(ع) در یک سال گذشته حدود 15 عصر شعر و نشست‌های تخصصی ادبیات آیینی کشوری را با حضور شاعران و ادبیان سراسر کشور در این حرم مطهر برگزار کرده است.

مراسم گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای منا و عصر شعر «از منا تا غدیر» از ساعت 16:30 تا 19 عصر امروز سه‌شنبه 16 شهریور در محل دارالعباده آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) برگزار می‌شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha