• یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۵ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 95071811336

رسانه در رسانه

رسانه در رسانه

امروز، 18 مهر ماه برخی روزنامه‌ها به موضوعاتی در ارتباط با رسانه از جمله شبکه‌های اجتماعی، ماهواره، برنامه‌های صداوسیما و وضعیت کیفی آنها پرداخته‌اند.

به گزارش ایسنا، با نگاهی به روزنامه‌های امروز و مرور صفحات مرتبط با رسانه، به مطالبی چون «شبکه‌های اجتماعی و رونق آن‌ها»، «ماهواره و تاثیرات آن بر زندگی و فرهنگ ایرانی» و «صداوسیما و کیفیت برنامه‌ها» مواجه می‌شویم.

روزنامه فرهیختگان در مطلبی در صفحه اول خود از وجود ۹۰ هزار کانال فعال در یکی از شبکه‌های اجتماعی (تلگرام) خبر داده است. این روزنامه با نقل قول از علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به این جمله از وی اشاره کرده است که از میان این 90 هزار کانال، ۵۰ هزار کانال مانند رسانه عمل می‌کنند.

در صفحه اول این روزنامه هم صحبت‌های معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد درباره اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری منتشر شده است. وی در خلال بازدید از ساختمان یک روزنامه، بابت ویرانی کیان روزنامه‌نگاری بخاطر نبود اخلاق حرفه‌ای هشدار داده است.

روزنامه جام‌جم در شماره امروز خود، در مطلبی در صفحه نخست خود، به «اهداف پشت پرده‌ی شبکه‌های مروج شیعه انگلیسی» پرداخته است. این مطلب به گفته‌های رییس سازمان صداوسیما درباره مسوولیت رسانه ملی در قبال افشاگری این شبکه‌ها و برنامه‌هایشان اشاره دارد.

روزنامه جام‌جم همچنین از عذرا وکیلی مطلبی را نقل کرده است که این پیشکسوت رادیو و مجری «سلام کوچولو» در بخشی تصریح کرده که «ماهواره بچه‌ها را بی‌پروا می‌کند».

او تاکید کرده است که «برنامه سلام کوچولو والدین و فرزندان را در کنار هم قرار می‌دهد و به مشارکت دعوت می‌کند».

روزنامه شهروند در مطلبی با تیتر «عقبگرد تلویزیون از نگاه علی نصیریان» به صحبت‌های علی نصیریان، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون درباره «نمایش خانگی» اشاره کرده که وی گفته است، «شبکه نمایش خانگی فرصت بیشتری برای انتخاب به هنرمندان می‌دهد و درواقع فیلمنامه‌های به‌روزتری در این فضا نوشته و کار می‌شود اما در تلویزیون متأسفانه شاهد عقبگرد فیلمنامه هستیم. چرا باید دوباره بعضی کارهایی که قبلا ساخته و دیده شده، در تلویزیون تکرار شود؟ ساخت سوژه‌های بی‌ربط و تکراری چه تأثیری دارد و چرا این همه پول و انرژی برای این کارها گذاشته می‌شود؟».

بر اساس این گزارش ایسنا، با نزدیک شدن به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، مطالب تمامی مطبوعات امروز به زندگی و شخصیت امام حسین (ع)، واقعه کربلا از منظر حقوق بین‌الملل و اسلامی و محرم حسینی و الگوها و نذورات اختصاص داشته است. روزنامه همشهری نیز امروز ویژه‌نامه‌ای برای عاشورا داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha