• یکشنبه / ۲ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 95080200992
  • خبرنگار : 71451

سفر دانش‌آموزان خراسان جنوبی به راهیان نور

سفر دانش‌آموزان خراسان جنوبی به راهیان نور

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: امسال ششمین سال اعزام راهیان نور دانش آموزی از استان خراسان جنوبی است که با شعار محوری «از مدرسه تا مدرسه» این کار را دنبال می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، غلامرضا اردونی با اعلام این خبر بیان کرد: اردوهای راهیان نور کار بی نظیر و بی بدیلی است و حاصل یک هم افزایی در بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش است. در همین راستا افتتاحیه راهیان نور دانش آموزی دهم مهرماه انجام شد. چرا که این حرکت بزرگترین عملیات فرهنگی در طول سال است که در جهت توسعه و تقویت حرکت عظیم فرهنگی انجام می‌گیرد و کاری تربیتی است که از ده‌ها ساعت کار پرورشی تاثیر گذارتر است.

وی ادامه داد: همه همت و تلاش ما در این جهت است که دانش آموزان نظام اسلامی که آینده سازان انقلاب هستند با سیره زندگی و سلوک معنوی شهدای دوران دفاع مقدس به ویژه 36 هزار شهید دانش آموز آن دوران آشنا شوند. امسال ششمین سال اعزام راهیان نور دانش آموزی از استان خراسان جنوبی است که با شعار محوری «از مدرسه تا مدرسه» این کار را دنبال می‌کنیم و معتقدیم که جبهه یک مدرسه، دانشگاه و گنجینه‌ای ارزشمند برای نظام و انقلاب است.

مسئول بسیج دانش آموزی استان افزود: تبیین ارزش‌های دفاع مقدس بویژه برای جوانان و نوجوانان مورد تاکید مقام معظم رهبری است و توفیقات خوبی در این راستا نصیب ما شده است. اولین مرحله اعزام دهم مهرماه همزمان از شهرستان‌های نهبندان و درمیان انجام شد و بعد از آن از سرایان در 22 مهرماه، فردوس 24 مهرماه و شهرستان قاین 28 مهرماه اعزام انجام شد. سرنشینان هر اتوبوس متشکل از راوی، طلبه، سرپرست، مربی پرورشی و 39 دانش آموز است و در هر کاروان یک پرستار و یک کارشناس ایمنی اعزام می‌شوند.

وی افزود: طول مدت برگزاری راهیان نور پنج روز است. روز اول در اروند، مسجد خرمشهر، معراج شهدا و شلمچه و روز دوم در هویزه یادمان شهید علم الهدی، طلاییه، فتح المبین حضور می‌یابند و نیز برگزاری نمایش رزمی در منطقه خیلی تاثیر گذار است. از دهم مهر ماه تا کنون یک هزار و 130 نفر از دانش آموزان دختر پایه دوم متوسطه به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

وی با بیان اینکه سهمیه اعزام امسال دو برابر سال گذشته است گفت: امسال تمام دانش آموزان علاقه مند پایه دوم متوسطه و بالاتر که تمایل داشته باشند و در سال‌های قبل توفیق حضور نداشتند؛ اعزام خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha