• پنجشنبه / ۶ آبان ۱۳۹۵ / ۱۷:۳۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 95080604414
  • خبرنگار : 71157

تفاهم‌نامه نشر ایران و صربستان امضا شد

تفاهم‌نامه نشر ایران و صربستان امضا شد

انتشارات الهدی و اتحادیه ناشران صربستان، اولین تفاهمنامه فرهنگی نشر بین دو کشور را امضا کردند.

به گزارش ایسنا، در حاشیه حضور ایران به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب بلگراد، این تفاهم‌نامه دوجانبه با حضور محسن سلیمانی، رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان، حمید دهدشتی،معاون انتشارات و تولید فنی موسسه الهدی، داود محمدی معاون بازرگانی گروه انتشاراتی الهدی و خانم انا اوپاچی،رییس اتحادیه ناشران صربستان و دیان پاپیچ رییس انتشارات لاگونا و نماینده اتحادیه ناشران در غرفه آژانس ادبی نوروز به امضا رسید.        

                   
در این ملاقات طرفین ضمن معرفی گزیده‌ای از فعالیت‌های موسسات خود بر علاقه‌مندی بر همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور تاکید کردند.


طبق این تفاهم‌نامه درخصوص همکاری و تبادل اطلاعات بین ناشران دوکشور با رعایت ضوابط حقوق بین‌المللی کتاب و همچنین تقویت همکاری‌های دو جانبه برای تبادل آثار صربی و فارسی و نیز خلق اثار مشترک از دیگر موارد توافق شده است. به همین منظور بروشورهای گروه انتشاراتی الهدی به زبان انگلیسی جهت انتخاب کتاب در اختیار طرف صربی قرار گرفت.

طرف صرب پس از اطلاع از فعالیت‌های گروه انتشاراتی الهدی که نمایندگی 25 ناشر بزرگ ایران را بر عهده دارد و تمجید از این فعالیت‌ها، در خصوص انجام همکاری‌های مشترک بسیار ابراز تمایل کردند.
طبق توافقات صورت گرفته در این دیدار، به زودی کتاب‌های صربی نیز معرفی می‌شود تا همکاری‌های طرفین برای انتخاب کتاب مورد نظر آغاز شود.

همچنین شرکت انتشارات علمی و فرهنگی با راه‌اندازی غرفه، عرضه و معرفی کتاب‌های دو زبانه، توزیع کاتالوگ و بروشور به زبان انگلیسی از مجموعه‌های فرهنگی حاضر در آن نمایشگاه کتاب بلگراد است.

به گفته عارف وکیلی، مدیر بین‌الملل شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، در این نمایشگاه 43 اثر از کتاب‌های پرنده آبی (Blue Bird Books ) متعلق به واحد کودک و نوجوان این انتشارات عرضه شده که از کیفیت بالای تصویرگری و داستانی برخوردارند.
او با اشاره به تجربه موفق این انتشارات در فروش حق چاپ (کپی رایت) در یک سال گذشته ادامه داد: مذاکرات خرید و فروش حق چاپ (کپی رایت)، شناسایی کتاب‌ها و آثار جدید در حوزه کشورهای بالکان، عقد تفاهم نامه‌های همکاری با ناشران و موسسات فرهنگی و آموزشی صربستان، جلسه با مولفان، مترجمان و تصویرگران، و تولید مشترک کتاب‌های چند زبانه، از اهم فعالیت‌های غرفه شرکت انتشارات علمی و فرهنگی در نمایشگاه است.

شصت و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد که بزرگترین و مهمترین نمایشگاه کتاب در حوزه کشورهای بالکان محسوب می‌شود از ۲۳ اکتبر ۲۰۱۶  آغاز به کار کرده است و تا ۳۰ اکتبر ادامه خواهد  داشت.


 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha