• چهارشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95081208697
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی:

وزارت علوم در زمینه باستان شناسی باید سرمایه‌گذاری کند

وزارت علوم در زمینه باستان شناسی باید سرمایه‌گذاری کند

رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی کشور گفت: نیاز است وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری در زمینه باستان‌سنجی سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش ایسنا، «حمیده چوبک» در سمپوزیوم بین‌المللی باستان‌سنجی ایران و آلمان اظهار کرد: در حوزه‌های علمی و فرهنگی، دوستان و همسایگانی در دنیا داریم که همکاری مشترکی با ما دارند.

وی افزود: همکاری‌های بسیاری با موسسه باستان‌شناسی آلمان به ویژه در منطقه آذربایجان داشته‌ایم و امیدواریم با فضای همکاری که پس از برجام در کشور ایجاد شده، این همکاری‌ها روزافزون باشد.

وی درباره روند تکامل باستان‌شناسی عنوان کرد: باستان‌شناسی در روند تکامل از عتیقه‌شناسی و گردآوری اشیاء به مرحله علمی رسیده و امروزه دانش باستان‌شناسی در جایگاهی قرار دارد که به عنوان دانشی میان رشته‌ای شناخته می‌شود و مطمئناً نمی‌تواند با عدم بهره‌گیری از علوم مختلف تحلیل درستی از آبادی‌ها و سرزمین گذشته داشته باشد.

رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی کشور بیان کرد: امروزه کمتر مطالعات میدانی باستان‌شناسی انجام می‌شود که اهمیت این مسئله باید در دانشگاه‌ها تجلی پیدا کند.

وی ادامه داد: دانشگاه هنر اسلامی تبریز به عنوان سرآغاز این مسئله پیشگام شده و مرکز باستان سنجی را در این دانشگاه ایجاد کرده است و روزبه‌روز نیز زمینه کاربرد علوم باستان‌شناسی در تحلیل مطالعات باستان‌شناسی در حال افزایش است.

 وی در رابطه با مرکز علمی باستان‌سنجی دانشگاه هنر اسلامی تبریز اظهار کرد: در بازدیدهایی که در چند ماه گذشته از این مرکز داشتم، متوجه پتانسیل‌ها و توانایی‌های این مرکز ارزشمند شده و امید است که با سرمایه‌گذاری وزارت علوم این مراکز گسترش و تقویت داده شوند تا بتوانیم آنطور که لازم و شایسته است، مطالعات علمی باستان‌شناسی را انجام دهیم.

سمپوزیوم بین‌المللی باستان‌سنجی ایران و آلمان از تاریخ ۱۱ آبان لغایت ۱۴ آبان در سالن بعثت دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha