• یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۵ / ۰۸:۲۶
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 95091407258
  • خبرنگار : 71448

خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی همچنان می‌آیند

پورشه

ورود خودروهای با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی به ایران با مصوبه هیات وزیران ممنوع شده است، اما در عین حال برخی نهادها از جمله وزارت امور خارجه و سفارت‌خانه‌ها به دلیل شرایط خاص می‌توانند با دریافت مجوز اقدام به ورود این خودروها کنند.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در هفت ماهه سال جاری ۳۶ هزار و ۶۱۷ دستگاه خودرو از مبادی قانونی به کشور وارد شده است که ارزش آن به ۹۴۱ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۴۱۹ دلار می‌رسد.

بر اساس این آمار مشاهده می‌شود که اغلب خودروهای وارداتی در این مدت از سه برند هیوندای، کیا و تویوتا بوده‌اند.

همچنین بخش عمده‌ای از این خودروها از امارات متحده عربی به ایران وارد شده‌اند، به طوریکه از مجموع ۳۶ هزار و ۶۱۷ دستگاه خودروی وارداتی، ۲۷ هزار و ۱۹۷ دستگاه آن از کشور امارات وارد ایران شده است.

با وجود اینکه ورود خودروهای با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی به کشور از سوی هیات وزیران ممنوع شده است، برخی مقامات و سفارت‌خانه‌های خارجی در کشور با دریافت مجوز اقدام به واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی با شرایط خاص برای انجام فعالیت‌های کاری می‌کنند.

ترکیه

در همین راستا یکی از موارد جالب توجه در آمار واردات خودرو، ورود یک دستگاه تویوتا لندکروز GRX ۲۰۱۴ نقره‌ای با هشت سیلندر و حجم موتور ۴۶۰۰ سی سی است که بر اساس اطلاعات به دست آمده، این خودرو ضد گلوله بوده و از سوی کشور ترکیه و سرکنسولگری ترکیه در تبریز به ایران وارد شده است.

آلمان، صادرکننده لوکس‌ترین خودروها به ایران

در همین مدت هشت دستگاه پورشه باکستر مدل‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ نیز به ایران وارد شده‌اند که همگی حجم موتورشان کمتر از ۲۵۰۰ سی سی است. این خودروها از کشور آلمان که سازنده آن‌هاست به ایران وارد شده‌اند.

همچنین ۲۸ دستگاه پورشه ماکان نو با حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی و مدل‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ از طریق همین کشور آلمان به ایران وارد شده‌ است که در مجموع قیمت خودروهای وارد شده بیش از سه میلیون دلار است.

همچنین یک دستگاه اتومبیل سواری مرسدس بنز E۳۰۰ مدل سال  ۲۰۱۶ به رنگ خاکستری تیره متالیک، شش سیلندر بنزینی با حجم موتور ۳۵۰۰ سی سی با تودوزی چرمی نیز در همین مدت با مجوز وزارت امور خارجه به قیمت ۴۸ هزار دلار به ایران وارد شده است.

به طور کلی کشور آلمان را می‌توان مهم‌ترین صادرکننده خودروهای لوکس به ایران دانست، به طوریکه عمده خودروهای مرسدس بنز، بی ام دبلیو، لکسوس، پورشه و ... از طریق این کشور به ایران وارد شده است.

امارات متحده عربی

ورود خودروها با حجم بیش از ۲۵۰۰ سی سی از امارات متحده عربی نیز انجام شده است، به طوریکه در این مدت ۹ دستگاه خودرو با این شرایط از امارات وارد ایران شده است. تویوتا پرادو با حجم موتور ۲۷۰۰ سی سی، خودروی تاکتیکی فرماندهی تویوتا لندکروز شش سیلندر، تویوتا پرادو GRX با حجم ۴۰۰۰ سی سی، تویوتا آوالون ۳۴۵۸ سی سی، دو دستگاه میتسوبیشی پاجرو ۳۵۰۰ سی سی، میتسوبیشی پاجرو ۳۸۰۰ سی سی، هیوندای سانتافه شش سیلندر ۳۳۰۰ سی سی و یک دستگاه خودروی سواری ون کیا کارنوال ۳۳۰۰ سی سی، خودروهایی بوده‌اند که در این مدت از امارات با حجم بیش از ۲۵۰۰ سی سی به ایران وارد شده‌اند که اغلب آن‌ها مجوز وزارت امور خارجه را دارند و در برخی موارد نام نهاد مجوز گیرنده و شماره مجوز ذکر نشده است.

ژاپن

در همین مدت شش دستگاه خودرو با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی نیز از ژاپن به ایران وارد شده‌اند. دو دستگاه تویوتا پرادو ۲۷۰۰ سی سی، دو دستگاه میتسوبیشی پاجرو ۳۸۰۰ سی سی، یک دستگاه استیشن میتسوبیشی پاجرو GLX ۳۵۰۰ سی سی و تویوتا پرادو VRX ۲۷۰۰ سی سی، خودروهای واردشده از ژاپن با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۵-۰۹-۱۴ ۰۸:۵۶

خودروهای ایرانی هم نباید بالای 200 سی سی باشند. این چه کشوری است که همه چیز آن تحمیلی است؟!