• پنجشنبه / ۲ دی ۱۳۹۵ / ۱۷:۱۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95100201029
  • منبع : نمایندگی قم

تولیت آستان حضرت معصومه (س):

شخصیت حضرت معصومه (س) الگویی کامل است

شخصیت حضرت معصومه (س) الگویی کامل است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: شناساندن و معرفت یافتن بانوان طلبه نسبت به حضرت فاطمه معصومه (س)، ضمن معرفی الگویی کامل، منشأ تحولات بزرگ در جامعه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، حجت‌السلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در دیدار مسئولان مدارس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران خراسان در سالن محراب حرم مطهر، اظهار کرد: این بانوی بزرگ اسلام، پیش از رسیدن به سن تکلیف، به جایگاهی دست یافته بودند که در غیاب پدر و برادر بزرگوارشان، پاسخگوی پرسش‌های معرفتی و شرعی شیعیان بودند.

وی با اشاره به حضور این بانو در قم و اقامت ۱۷ روزه در این شهر، گفت: در ظاهر حضرت برای زیارت برادر به سمت خراسان در حرکت بودند، ولی می‌توان گفت که هدف از این سفر، حضور این بانو در قم بود که این شهر را به برکت وجود مبارک خویش، به مرکز نشر معارف دینی تبدیل کند.

امام جمعه قم ادامه داد: امروز به برکت وجود کریمه اهل بیت (س)، شهر قم مرکز ترویج آموزه‌های اسلامی به سراسر جهان شده که حضور طلاب غیرایرانی از بیش از ۱۰۰ کشور جهان، گواه این ادعاست.

او با بیان این‌که سفر کردن برای کسب معارف دینی و بازگشت به وطن خود برای نشر آموخته‌ها، عمل به آیه قرآن کریم است، گفت: شیخ زاکزاکی این روحانی مجاهد، در این مسیر زحمات زیادی کشید، زخمی و اسیر شد، فرزندانش شهید شدند، ولی همچنان بر عهدی که با خدای خویش بسته، ایستاده و از مسیر خود بازنگشته است.

سعیدی شخصیت حضرت معصومه (س) را الگویی کامل برای همه، بویژه دختران معرفی کرد و گفت: براساس کاری که شما در مدارس علمیه انجام می‌دهید، می‌توانید با شناساندن و معرفت یافتن بانوان طلبه نسبت به کریمه اهل بیت (س)، ضمن معرفی الگویی کامل، منشأ تحولات بزرگی باشید.

وی با بیان این‌که ما نسبت به ترویج معارف الهی مسئول هستیم، گفت: در این راه، اولین معلم، عمل انسان است که اگر عمل خود را درست کرده و خود را از ناپاکی‌ها رها سازیم، بالاترین تاثیرگذاری را خواهیم داشت، سخن گفتن و موعظه، در مرحله بعدی قرار دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) افزود: زمانی سخن ما بر مخاطبان اثرگذار است که آن‌ها، آنچه را که می‌شنوند، در رفتار و کردار ما مشاهده کنند.

او خود انسان را مستحق‌ترین افراد برای اصلاح و موعظه دانست و گفت: ما ابتدا باید باورهای درست را در خود ایجاد کنیم و بعد به دنبال اصلاح باورهای دیگران باشیم، در غیر این صورت نمی‌توان شاهد توفیق‌های چندانی بود.

سعیدی بیان کرد: خداوند مسیر سعادت و راه درست را در پیش روی ما قرار داده و هیچ محدودیتی نیز برای رسیدن به کمال قرار نداده است. ما باید با عزم جزم در این مسیر وارد شویم و با صبر و استقامت، راه را ادامه دهیم.

در ابتدای این دیدار نیز علیشاهی، معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران خراسان، گزارشی از برنامه‌ها و برگزاری کارگاه‌های فرهنگی و علمی در راستای ارتقای مسئولان این حوزه علمیه ارائه داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha