• شنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95101106463
  • خبرنگار : 71021

رحمانی موحد:

آمارهای گردشگری "صحیح" و "دقیق" است

آمارهای گردشگری "صحیح" و "دقیق" است

معاون گردشگری گفت: با اصلاح شاخص‌ها و تجمیع مراکز آماردهی، توانستیم در این زمینه وحدت رویه ایجاد کنیم و این ادعا را داریم که آمارهای گردشگری و سفر، صحت و دقت بالایی دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرتضی رحمانی موحد در نخستین جلسه ستاد خدمات سفر نوروز ۹۶ در استان خوزستانژ، اظهار کرد: ستاد خدمات سفر که در شرایط کنونی در حال فعالیت است، نتیجه آسیب‌شناسی ستاد تسهیلات نوروزی قبلی است.

وی افزود: در ستاد تسهیلات نوروزی مشکلات زیادی وجود داشت، ازجمله مقطعی بودن ستاد، نداشتن پشتوانه حقوقی و انفکاک استان‌ها از مرکز در بخش سامان‌دهی سفر که این مشکلات به‌طور کامل در ستاد اجرایی خدمات سفر برطرف شده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همچنین اظهار کرد: در بخش آماردهی با اصلاح شاخص‌ها و تجمیع مراکز آماردهی توانستیم وحدت رویه و مرکزیتی در این زمینه ایجاد کنیم والان همه آمارها در یک مرکز و سایت، پایش و سپس اعلام می‌شود.

وی افزود: بی‌شک برنامه‌ریزی باید بر پایه آمارهای شفاف و صحیح باشد و به این دلیل می‌توانیم ادعا کنیم در شرایط کنونی، آمارها در حوزه گردشگری و سفر، صحت و دقت بالایی دارد.

رحمانی موحد گفت: در حال حاضر در ماه‌های کم‌سفر، آمارها به‌صورت ماهانه و در ماه‌های پر سفر آمارها به‌صورت روزانه پایش و اعلام می‌شود.

وی در ادامه درباره تجربه سه ‌ساله ستاد اجرایی خدمات سفر در کشور، یادآور شد: برنامه‌ریزی‌ها و دستورالعمل‌های موجود در سه سال گذشته موفقیت‌های زیادی در بخش سفر کشور را رقم‌زده و این موفقیت تنها با کمک مدیران با تجربه در استان‌ها میسر بوده و اجرایی شده است.

معاون گردشگری همچنین با اشاره به آمارهای پایش شده از یکم فروردین ۹۵ تاکنون، گفت: خوزستان دارای رکوردی بسیار خوب در جذب گردشگر است و در بین ۱۰ استان گردشگرپذیر کشور قرار دارد.

او در عین حال اظهار کرد: میزان اقامت در خوزستان با وجود جاذبه‌های متعدد، بسیار ناچیز است؛ باید کوشید با تعریف برنامه‌های متنوع در حوزه اسکان و اقامت گردشگران در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری گام‌هایی برداشت.

رحمانی موحد گفت: با وجود مهمانسراها و اقامتگاه‌های دولتی در خوزستان، مهندسی معکوس در بخش گردشگری اتفاق خواهد افتاد و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صنعت گردشگری، عملاً با زیان انبوه مواجه می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha