• شنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 95101810943

«آدمک بندی» به بازار کتاب راه یافت

«آدمک بندی» به بازار کتاب راه یافت

مجموعه شعر "آدمک بندی" سروده سیمین وحیدی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این شاعر با اشاره به این‌که کتاب "آدمک بندی" را در قالب نیمایی سروده است، گفت: شعر زبان روح است که در گردبادی از ناخودآگاه بیان می‌شود. ریتم شعرهای نیمایی آهنگ درونی شاعر است که در وجودش نواخته می‌شود؛ کلمات و واژه‌ها را چون نت‌های موسیقی کنار هم می‌چیند تا تابلویی موسیقیایی از شعر نمایان شود.

او در توضیح بیشتر اظهار کرد: کتاب "آدمک بندی" جدا از بیان نیمایی، بروز احساساتی است در مسیر کوره‌راهی از عشق خاکی، شکست‌پذیر تا عرفانی مانا.

وحیدی افزود: شخصیت آدمک بندی، خود نمادی از وابستگی‌های انسان خاکی است و آنگاه که بر خود و توانایی‌هایش یقین می‌آورد، بندها را می‌گسلاند و به دورهای باقی می‌شتابد.

او که کتاب "صدای محزون برف" را در کارنامه کاری خود دارد، درباره تصویرگر  کتابش نیز گفت: خانم صدف عراقی بصیری واژه‌ها را به رنگ و حرکت واداشت و چنان با هر احساسی که در من بود، زیبا همراه می‌شد که شوق بیشتری در بیان احساسم به من می‌بخشید. به نظر من تصویرگر کتابم شاعر رنگ‌ها و خطوط است اما با فروتنی بیشتری نسبت به من.

صدف عراقی بصیری، تصویرگر کتاب نیز که در تابستان ۹۵ دو کتاب دیگر هم با تصویرگری او روانه بازار نشر شده است، کار با مولف کتاب "آدمک بندی" را تجربه‌ای لذت‌بخش دانست و گفت: "آدمک بندی" تجربه‌ای بود شیرین که شاید تکرارنشدنی باشد. من با تمام شعرهای این کتاب زندگی کردم و در دنیایش غرق شدم. حال و هوای خاص و رویای سروده‌ها مرا ترغیب کرد تا بیشتر با آن‌ها عجین شوم و این‌گونه ذهنم ناخودآگاه با هر شعر همراه می‌شد تا حسی متناسب با فضای اثر به وجود آید و تصویرسازی‌ها هماهنگ با موضوعات پیش روند.

او افزود: بیان گیرا و لطافت موجود در شعرها، خواننده را مجذوب و شیفته خود می‌کند تا آن‌جا که می‌تواند دریافت درستی از مضمون آثار داشته باشد و درونش را با محتوای کتاب، یکسان بیابد. کتاب "آدمک بندی" القای عشقی پاک است در نهاد موجودات هستی.

این کتاب با ۲۳ عنوان شعر، در ۹۶ صفحه با اندازه خشتی ۲۱×۲۱، رنگی، همراه با تصویرسازی با قیمت ۱۵۰۰۰ تومان روانه بازار نشر شده است.

سیمین وحیدی، شاعر کتاب، متخصص کلیه و مجاری ادراری و پزشک جراحی است که در سال ۹۲ برنده جایزه بنیاد جهانی پروفسور یلدا شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha