• شنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 96020200652
  • خبرنگار : 71461

وزیر آموزش وپرورش خبر داد

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات دانش‌آموزی قرآن جهان اسلام در ایران

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات دانش‌آموزی قرآن جهان اسلام در ایران

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تربیت قرآن بر این مبناست که انسان را از افراط و تفریط در ارضای نیازهای طبیعی بر حذر می‌دارد، گفت: دبیرخانه دائمی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام در ایران دایر می‌شود.

به گزارش ایسنا، فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی صبح روز شنبه (دوم اردیبهشت‌ماه) در افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام که در مصلای امام خمینی (ره) آغاز شد، با بیان اینکه کتاب مقدس قرآن راه سعادت انسان‌ها را مشخص کرده و اگر در آن دقت و تأمل کنیم راه سعادت را پیدا می‌کنیم، ‌اظهار کرد: قرآن کتابی است که برای سعادت انسان‌ها نازل شده و پند و اندرز مسائل زندگی را به صورت ذهنی و تئوری بیان کرده است.

وی یادآور شد: شناخت فرهنگ اسلامی و آشنایی با مفاهیم تعلیم و تربیت برای افراد جامعه و نظام های آموزشی و ارشادی اهمیت و ضرورت دارد. قرآن براساس فطرت و طبیعت انسان برنامه‌های کاملی را ارائه می‌دهد. با توجه به آشفتگی فکری که در جهان وجود دارد و افول پیاپی مکتب‌ها و سرگردانی اندیشمندان نسبت به شناخت انسان، قرآن می‌تواند در این عرصه راهگشا باشد و این کتاب برای همگان قابل استفاده است. قرآن کتابی است که همواره انسان را از افراط و تفریط در ارضای نیازهای طبیعی برحذر می‌دارد و به رشدی متناسب سوق می‌دهد.

او یادآور شد: از دیدگاه قرآن تعقل در تربیت و رشد و هدایت انسان‌ها موثر است. زمینه‌سازی برای شکوفایی قوای عقلی و قدرت استدلال در دیدگاه قرآن اهمیت دارد. امیدواریم این مسابقات بتواند انس را قرآن را بیشتر کند و باعث تعمق و تفکر جوانان در قرآن شود.

احمدی دانش‌آشتیانی با بیان اینکه در حوزه معاونت پژوهشی و فرهنگی دبیرخانه دائمی این مسابقات را دایر می‌کنیم، عنوان کرد. با عنایت خداوند و همت مسئولان هر دو سال یک بار این مسابقات در کشورهای مسلمان برگزار می‌شود و دبیرخانه دائمی آن در وزارت آموزش و پرورش ایران خواهد بود.

براساس این گزارش، مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزی پسران سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در نوبت صبح امروز با حضور شخصیت‌ها آغاز شد.

در این رقابت ۹ شرکت‌کننده از کشورهای اندونزی، آفریقای جنوبی، کرواسی، عراق، ترکیه، افغانستان، کامرون، دانمارک و کانادا با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

در این دوره از مسابقات دانش‌آموزی دو شرکت‌کننده از کشورمان(مهدی عبرتی در رشته حفظ، سید محمد حسین‌پور در رشته قرائت) حضور دارند که در روزهای آینده مسابقه خواهند داد.

این مسابقات از دوم اردیبهشت تا پنجم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha