• یکشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۸:۴۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 96020301807
  • خبرنگار : 71461

بدون حضور مسئولان؛

آغاز نخستین دوره مسابقات بین المللی بانوان

آغاز نخستین دوره مسابقات بین المللی بانوان

افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در بخش بانوان در مصلای تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، معصومه فرزانه - مشاور امور بانوان رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه – در آیین افتتاحیه اولین دوره مسابقات بین‌المللی  قرآن بانوان که عصر یکشنبه (سوم اردیبهشت ماه) بدون حضور مسئولان ارشد سازمان اوقاف و همچنین با حضور کم رنگ بانوان در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: نمایندگان بیست کشور در این مسابقات حضور دارند؛ در این رقابت‌ها، 20 حافظ کل قرآن کریم به رقابت می‌پردازند و همچنین در این دوره از رقابت‌ها پنج داور خارجی و نه داور ایرانی قضاوت خواهند کرد و امیدواریم این مسابقات راهی باشد برای تدبر در قرآن.

 وی ادامه داد: با عمل به فرامین قرآنی و با سبک زندگی دینی و ترویج آن در اقصی نقاط جهان امیدوارم، شاهد شکوفایی زنان و بانوان سراسر کشور باشیم. در ساحت قرآن کریم و شهدا و خانواده‌های شهدا سوگند یاد می‌کنیم که تا اعتلای کلمه‌ی «الله» در راه مبارزه با استکبار حرکت خواهیم کرد تا از این طریق زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) باشیم.

در ادامه پس از تجلیل از مادر شهید مدافع حرم و اجرای گروه تواشیح، مریم حاج عبدل باقی با تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) اظهار کرد: وظیفه ما در برابر قرآن، ایمان، تلاوت، فهم و عمل به قرآن است و این‌ها جای یکدیگر را نمی‌گیرند و همگی متصل بهم هستند در مسابقات قرآنی حفظ اخلاص بسیار مهم است.

وی گفت: برگزاری مسابقات بانوان به نوعی لازم بود، چرا که آن‌ها حلقه مفقودی قرآن بودند و با قرآنی شدن زنان خانواده و جامعه قرآنی می‌شوند، گرچه این مسابقات دیر هنگام برگزار شد ولی امیدواریم روز به روز بیشتر تقویت شوند و امیدواریم سازمان اوقاف با آموزش و پرورش به صورت جدی برای خیزش بانوان قرآنی در جامعه گام بردارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha