• دوشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 96020402097
  • خبرنگار : 71021

ضریح جدید حرم امامین عسکریین (ع) در سامرا رونمایی شد

ضریح جدید حرم امامین عسکریین (ع) در سامرا رونمایی شد

ضریح مطهر امامین عسکریین (ع) بدون انجام تشریفات رسمی و با حضور زائران در سامرا رونمایی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، در حالیکه براساس برنامه زمان‌بندی، مراحل نصب و رونمایی ضریح شش گوشه و مطهر حرم امامین عسکریین (ع) قرار بود در نیمه شعبان به اتمام برسد، با مدد اهل بیت و تلاش گروه اجرایی، تقریبا ۲۰ روز زودتر از برنامه پیش‌بینی شده به پایان رسید.

محوطه مضجع مطهر که به دلیل اجرای عملیات نصب ضریح به روی زائران بسته شده بود، همزمان با اذان صبح امروز (یکشنبه) و در آستانه عید مبعث، به روی زائران گشوده و از ضریح مطهر رونمایی شد.

عملیات ساخت این ضریح مطهر از سال ۸۹ در ایران آغاز و پس از دو سال به اتمام رسیده بود. ضریح جدید در ۱۴ بهمن ماه سال گذشته به سامرا منتقل و عملیات تعویض با برداشتن و تعویض سنگ های کف حرم آغاز شد.

شکل و شمایل کلی این ضریح از نظر ابعاد، شبیه به ضریح قبلی است، اما نمای جدید ضریح بر اساس مهندسی روز و طراحی هنرمندانه، هنرمندان متعهد و علاقه‌مند به ائمه معصومین(ع) است. چوبی که در ساخت این ضریح استفاده شده از مرغوب‌ترین چوب‌ها با استقامت و ماندگاری بالاست که ۱۱ تن وزن دارد.

 در ساخت این ضریح حدود چهار تن و نیم نقره خالص استفاده شده است. همچنین یک تن و صد کیلو گرم مس و بیش از ۶۰ کیلو طلا نیز در آن به کار رفته است. یکی از مهمترین ویژگی‌های این ضریح سقف معرق کاری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۲-۰۴ ۱۵:۳۰

اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۰۴ ۱۵:۵۸

السلام علیک یا امام هادی ع السلام علیک یا امام عسکری ع آقا جون های من؛ من گنه کار رو بطلبید بیام پا بوسی شما. امروز با شنیدن این خبر عیدی روز مبعث رو گرفتم.

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۱۴ ۱۵:۲۰

روزی که افتتاح شد من اونجا بودم لحظه اذان صبح که در حرم رو باز کردن برام باشکوه ترین لحظه زندگیم بود

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۰۶ ۱۶:۱۲

لحظه لحظه انتظار دیدن ضریحش رو میکشیدم تا خدارو شکر قسمتم شد ، اردیبهشت 96 از نزدیک عرض و ادب کنم.خدا قسمت و روزی همه کنه .التماس دعا

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۰۵ ۱۷:۴۱

السلام علیک یامولای یا علی النقی ویاحسن العسکری ادرکنی ادرکنی ادرکنی مولاجان ازسوز عاشقی تان بیقرارم والسلام علیک یا حکیمه خاتون ویانرجس خاتون والسلام علیک یامولای یا مهدی یا صاحب الزمان عج الله تعالی فرجه الشریف مولاجان بیتابم ادرکنی ادرکنی ادرکنی