• دوشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 96020402145
  • منبع : نمایندگی کرمان

آیت الله اعرافی:

حوزه‌های علمیه باید هم‌طراز تمدن هزار ساله باشند

حوزه‌های علمیه باید هم‌طراز تمدن هزار ساله باشند

رییس عالی حوزه های علمیه کشور گفت: حوزه‌های علمیه تاریخ هزار ساله دارند، به گونه‌ای که نهضت‌ها و تئوری‌های سیاسی از این حوزه‌ها نشات گرفته و مبدا تحولات عظیم بوده است؛ لذا حوزه‌های علمیه باید خودشان را هم‌طراز تمدن هزار ساله خود نشان دهند و این فاصله‌هایی که وجود دارد را کاهش دهند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» در دیدار با طلاب کرمانی، ضمن قدردانی از همراهی و مساعدت استاندار کرمان با حوزه‌های علمیه استان گفت: ما همچنان بر سر پیمان‌مان با امام راحل، انقلاب شکوهمند اسلامی و مقام معظم رهبری ایستاده‌ایم و در این راه نهایت تلاش را به کار خواهیم گرفت.

وی ضمن تفسیر سوره مبارک شمس، افزود: تمام عالم مادی روزی به پایان خواهد رسید و آنچه باقی می ماند، جان پاک و فطرت مصفا و دل‌هایی است که به نقطه تزکیه رسیده‌اند.

وی نخستین وظیفه طلاب را استوار کردن پایه‌های اخلاقی عنوان کرد و یادآور شد: طلاب باید خودشان را بسازند و برای خودسازی نیاز است تا روزانه کتاب نفس خودشان را مرور کنند.

ریاست عالی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی افق‌های موفق و درخشانی را در جهت گسترش معارف اسلامی در سطح بین‌الملل گشوده که طلاب در داخل کشور از آن غافل هستند، تصریح کرد: ظرفیتی که انقلاب اسلامی، ملت ایران و شهدای گرانقدر در عالم برای گسترش معارف اسلامی بوجود آوردند، در طول تاریخ اسلام بی‌سابقه است.

آیت‌الله اعرافی با تاکید بر اینکه سرمایه عظیم حوزه‌های علیمه در این عصر منفجر شده و در عالم نورافشانی کرده و روز به روز در حال پیشرفت است، خاطرنشان کرد: این موج معرفتی انقلاب اسلامی در عالم از جایگاه عظیم حوزه‌های علمیه است، به گونه‌ای که امام(ره) در همین حوزه‌ها چنین نهضت علمی و فکری را پایه گذاری نمود و این راه همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه مقوله تمدن‌سازی حوزه‌های علمیه باید مدنظر قرار گیرد، گفت: روزانه هزاران مقاله، کتاب، تحقیق و ... در حال تولید است که انعکاس آنها در حوزه بین الملل ناچیز است.

وی افزود: حوزه‌های علمیه تاریخ هزار ساله دارند بگونه ای که نهضت ها و تئوری های سیاسی از این حوزه ها نشات گرفته و مبدا تحولات عظیم بوده است لذا حوزه های علمیه باید خودشان را هم طراز تمدن هزار ساله خود نشان دهند و این فاصله هایی که وجود دارد را کاهش دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha