• چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 96020603143
  • منبع : نمایندگی قم

حجت‌الاسلام محمدی:

دشمنان به دنبال ایران هراسی هستند

دشمنان به دنبال ایران هراسی هستند

رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه دشمنان به دنبال ایران‌هراسی هستند گفت: حوزه‌های علمیه و روحانیت وظیفه دارند با ترویج قرآن به عنوان کتاب وحدت‌بخش میان مسلمین، این توطئه‌ها را خنثی کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی در مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب حوزه‌های علمیه جهان اسلام در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم(ع)، با اشاره به اینکه ایران اسلامی در جزیره پرتلاطم منطقه آرامش مطلوبی دارد افزود: در حالی به برکت نظام اسلامی در امنیت و آرامش مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در پنج بخش مختلف برگزار می‌شود که در برخی از کشورهای منطقه گروه‌های تکفیری جان بیگناهان را می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم مسلمانان را برای مبارزه با مستکبران و ظالمان دعوت می‌کند تصریح کرد: ایران به علت تمسک به قرآن به الگویی برای کشورهای مستضعف جهان تبدیل شده است.
محمدی با بیان اینکه باید دبیرخانه دائمی مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب حوزه‌های علمیه جهان اسلام دایر شود عنوان کرد: باید از ظرفیت حوزه‌های علمیه به صورت گسترده‌تر استفاده کنیم چرا که ظرفیت حوزه‌های علمیه بسیار بوده و سرمایه‌های قرآنی ارزش بالایی دارد .

محمدی ادامه داد: انتظار داریم که این مسابقات در آینده به صورت قوی‌تری برگزار شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: نیازهای قرآنی جامعه بشری در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی باید شناسایی و این نیازها به عنوان محورهای مسابقات سال آینده در نظر گرفته شود.
وی از برگزاری دهمین همایش بین‌المللی پژوهش و تحقیق قرآنی با محوریت قرآن و فرهنگ انقلاب یاد کرد و ادامه داد:‌ ۴۲۱ مقاله از ۲۰ کشور مختلف به دبیرخانه این همایش رسید.

محمدی با تاکید بر اینکه کسی قرار نیست به زور به بهشت هدایت شود بیان کرد: وظیفه ما این است که زمینه‌های بهشتی شدن افراد را فراهم‌ آوریم که یکی از این زمینه‌ها ترویج معارف قرآن کریم توسط حوزه های علمیه است.

 رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه حوزه‌های علمیه ظرفیت پاسخ‌گویی به نیازها را دارند و باید در امور تبلیغی خود به آموزه‌های قرآن کریم نگاه مخصوص داشته باشند افزود: طلاب و حوزویان با استفاده از این آیات می‌توانند در مسیر تبلیغ معارف دینی به موفقیت‌های چشمگیرتری برسند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha