• دوشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 96051609927
  • منبع : نمایندگی کرمان

دیدار جهادگران زنجان با خانواده شهیدان مکی

دیدار جهادگران زنجان با خانواده شهیدان مکی

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان گفت: افتخار ما جهادگران در این نکته است که همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا در مسیر شهدا استوار باشیم.

به گزارش ایسنا، مهدی عباسی در دیدار جهادگران جهاددانشگاهی زنجان با خانواده‌های شهیدان حمید و مجید مکی، اظهار کرد: مجموعه جهاددانشگاهی یکی از نهادهای انقلابی است که در سال ۵۹ به فرمان امام راحل تاسیس شد و در بخش‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و در زمینه تجاری‌سازی دانش مشغول فعالیت است.

وی یادآور شد: همه دستاوردهای علمی که در کشور شاهد آن هستیم همگی مدیون خون شهدا است؛ چراکه این پیشرفت در سایه امنیت و آرامش محقق شده است،‌ شهدا در عرصه‌ای که کشور نیاز به مقاومت و جان‌فشانی برای حفاظت از انقلاب، ناموس و خاک داشت، رفتند و در جبهه‌ها با رشادت و از خود گذشتگی نام‌شان در تاریخ حماسی کشور ماندگار شد و با کارشان امروز فضای امنیت و رشد علمی را برای کشورمان فراهم کردند.

عباسی خاطرنشان کرد: امروز با کسب پیشرفت‌های علمی، ارزش و جایگاه نام شهید و شهادت بهتر احساس می‌شود، شاید قبل از وقوع جنگ در سوریه، عراق و یمن، معنای درستی از شهدا و امنیت را در کشور درک نمی‌کردیم که چه بر سر کشورهای منطقه در حال رخ دادن است؛ پس اگر دشمن تا به امروز کشورمان را برای تجاوز انتخاب نکرده، به خاطر مرور خاطرات دوران هشت سال دفاع‌مقدس است که امروز نیز فرزندان کشور در هر جایگاه و عرصه‌ای که باشند بازهم در راه وطن می‌جنگند.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان گفت: در برخی از کشورها این باور وجود دارد که جنگیدن تنها کار نظامیان است ولی این دیدگاه در ایران متفاوت است؛ چراکه اگر چیزی کشورمان را تهدید کند همه در هر جایگاهی که باشند در میدان نبرد حضور می‌یابند.

عباسی خاطرنشان کرد: ما در جهاددانشگاهی جایگاه شهدا را به‌خوبی می‌دانیم و دیدار با خانواده‌های شهدا در سالروز تاسیس این نهاد انقلابی حاکی از ارج نهادن به جایگاه شهدا و قدردانی از خانواده‌های عالی‌قدر شهدا است، جهادگران نیز با تاسی از راه شهدا همواره تلاش دارند در خط شهدا حرکت کنند؛ چراکه در روز قیامت باید پاسخ‌گوی خون شهدا باشیم.

در ادامه این دیدار، مادر شهیدان مکی اظهار کرد: حمید وقتی به جبهه می‌رفت مجید کوچک بود، به خاطر ارتباط عاطفی قوی که بین دو برادر بود جدایی‌شان از یکدیگر سخت بود، در نتیجه زمانی که حمید در جبهه بود مجید بی‌قراری می‌کرد تا جبهه رفته و کنار حمید باشد. اما حمید می‌گفت مادر اجازه نده مجید جبهه بیاید. دو برادر تاب دوری از یکدیگر را نداشتند و هر دو با هم به جبهه می‌رفتند و باهم باز می‌گشتند.

وی ادامه داد: روزی‌که هر دو در جبهه بودند طی تماسی متوجه زخمی شدن مجید شدیم، ریه‌اش به شدت عفونت کرده و در بیمارستان بوعلی تهران بستری شده بود و من به همراه پدرش چند روزی را در کنار مجید در بیمارستان بودیم. زمان عمل‌اش سر رسید، به‌ مدت شش ساعت در اتاق عمل بود که پس از سپری شدن چند روز و کسب بهبودی نسبی به زنجان بازگشتیم.

مادر شهیدان مکی خاطرنشان کرد: بازگشت‌مان به خانه مصادف با حلول ماه مبارک رمضان بود، مجید با وخامت حالش اصرار بر روزه گرفتن داشت. نزدیک به 10 روز را روزه گرفت اما متاسفانه وضعیتش رو به وخامت گذاشته و بار دیگر به تشخیص پزشکانی که در آن زمان از جمله دکتر منصوری و شقاقی بودند، وی را به تهران منتقل کردیم و بار دیگر تحت عمل جراحی قرار گرفت که در این سال مجید تنها 14 سال سن داشت.

وی در بخش دیگری با بیان خاطرات خود در رابطه با دریافت خبر شهادت دو فرزندش، اظهارکرد: تاریخ از سر برج گذشته بود اما خبری از دو برادر نبود. کم‌کم خبرهایی در خانه و محله‌مان مبنی بر زخمی شدن مجید و حمید به گوش‌مان رسید؛ در نتیجه پدرشان سه روز در پی گرفتن خبری از فرزندانش در شهر می‌گشت اما به‌من هیچ چیز نمی‌گفتند؛ شبی حمید به خوابم آمد، سراغ مجید را از من گرفت، گفت به امید خدا هر دو خواهیم آمد.

این مادر خاطرنشان کرد: حمید متولد سال 37 و مجید متولد سال 42 بود. هر دو برادر رابطه عاطفی خیلی قوی با یکدیگر داشتند، به‌ طوری ‌که اگر از هم جدا می‌شدند تلاش می‌کردند تا در کنار یکدیگر باشند که در نهایت شهادت‌شان هم به گونه‌ای رقم خورد که هر دو در یک روز و یک لحظه به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha