• دوشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 96051609932
  • خبرنگار : 71461

ترکمان عنوان کرد

امروز وحدت، یک مساله فانتزی نیست

امروز وحدت، یک مساله فانتزی نیست

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان این که امروز وحدت یک مساله فانتزی نیست، گفت: وحدت یک ضرورت و حقیقتی انکارناپذیر است که همواره باید در بین مسلمانان حفظ شود.

به گزارش ایسنا، «ابوذر ابراهیمی ترکمان» روز دوشنبه (۱۶ مردادماه) در دیدار و نشست همفکری برای برگزاری همایش «همبستگی اسلامی» با هیات بلندپایه جمهوری آذربایجان که در راس آن شیخ‌الاسلام «الله‌ شکور پاشازاده»، رئیس اداره مسلمانان قفقاز بود با بیان این که ایران و جمهوری آذربایجان مشترکات فرهنگی بسیار زیادی دارند، اظهار کرد: خوشبختانه در این چند سال اخیر روابط فرهنگی ما موجب شده است که در عرصه مسائل فرهنگی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته باشیم. اگر قرار است همبستگی اسلامی ایجاد شود، هیچ‌کس بهتر از ایران و جمهوری آذربایجان نیست.

وی ادامه داد: سال ۲۰۱۷ از سوی «الهام علی‌اف»، رییس جمهور آذربایجان به نام سال همبستگی اسلامی نامگذاری شده و این نشان از آن دارد که در بین اجداد ما علاقه و فراوانی به روابط میان دو ملت وجود داشته است و امیدواریم از این طریق بتوانیم تعاملات بیشتری را فراهم کنیم.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان این که رابطه ما با جمهوری آذربایجان یک رابطه دوسویه است، اظهار کرد: ما دو ملت بسیار به هم نزدیک هستیم و اگر اجازه دهیم دیگران این وحدت و نزدیکی را از بین ببرند، با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شویم. امروز وحدت یک مساله فانتزی نیست، بلکه یک ضرورت و حقیقتی انکارناپذیر است که امیدواریم همواره در بین مردم این دو کشور حفظ شود.

ترکمان تاکید کرد: داعش و وهابیت دشمن بشریت هستند. بیشترین کسانی که در جنگ عراق و ایران به دفاع از کشور پرداختند افراد دیندار بودند. تلاش ما این است که حقیقت و ماهیت دین را به مردم نشان دهیم و جمهوری آذربایجان به نقطه خوبی رسیده است و تعداد مساجدی که بعد از فروپاشی این کشور احداث شد نشان‌دهنده توجه جمهوری آذربایجان به ترویج دین است. ما باید تلاش کنیم ذهنیت مردم کشور خود را نسبت به کشورمان اصلاح کنیم.

جمهوری آذربایجان و ایران نزدیکی معنوی دارند

همچنین در این همایش «شیخ‌الاسلام الله شکور پاشازاده» از نقش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در توسعه روابط فرهنگی دو کشور نیز قدردانی کرد و گفت: بی‌شک این سازمان نقش بی‌بدیلی در تعمیق و توسعه روابط فرهنگی، هنری، دینی و ... ایفا می کند.این دیدار نشان دهنده عمق روابط دیرینه و همچنین تعاملات دینی، تاریخی و مذهبی دو کشور است.

این مقام آذربایجانی با اشاره به نامگذاری سال ۲۰۱۷ به عنوان «سال همبستگی اسلامی» از سوی «الهام علی‌اف»، رئیس جمهوری این کشور گفت: در تلاش هستیم با همکاری‌های کشورهای اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی ایران در جهت تحقق این نامگذاری گام‌های موثر برداریم.

وی هدف از سفر خود به ایران را شرکت و برگزاری کنفرانس همبستگی اسلامی و دیدار با مقامات و مسئولان ایرانی عنوان کرد و افزود: امسال برای آذربایجان با توجه به این نامگذاری بسیار حائز اهمیت است.

«شیخ‌الاسلام الله شکورپاشازاده» برگزاری کنفرانس همبستگی اسلامی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بسیار خرسندیم که در این کنفرانس از تمام شخصیت‌ها و مسئولان ایرانی در رشته‌های مختلف علمی، فرهنگی، دینی حضور داشتند.

وی افزود: امیدواریم ادامه اینگونه کنفرانس‌ها را در کشور آذربایجان شاهد باشیم زیرا معتقدیم این کنفرانس‌ها باعث توسعه روابط و گسترش همکاریهای اسلامی میان دو کشور خواهد شد.

رئیس اداره مسلمانان قفقاز همچنین با اشاره به اشتراکات فراوان دو کشور در زمینه‌های مختلف تصریح کرد: باعث افتخار ما است که همسایه‌ای چون جمهوری اسلامی ایران را در کنار کشور خود داریم.
در ادامه این نشست اعضای هیات آذربایجانی همراه نیز به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات پرداختند.

اعضای هیات آذربایجانی در مدت اقامات خود در ایران علاوه بر برگزاری کنفرانس همبستگی اسلامی با سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی لاریجانی ریئس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha