• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۷:۳۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 96052516057

خبرهایی از سینما و تئاتر

صدور مجوز نمایش سه فیلم، جزئیاتی از جشنواره فیلم‌های ورزشی و جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی و توزیع «یتیم‌خانه ایران» در شبکه نمایش خانگی بخش از خبرهای ۲۵ مرداد ماه در حوزه سینما و تئاتر هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری ، شورای پروانه نمایش در جلسه ۱۸ مرداد ماه که با حضور اکثریت اعضای شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی برگزار شد، مجوز نمایش سه فیلم "چراغ های ناتمام" به تهیه‌کنندگی موسسه شهید آوینی و نویسندگی محسن جسور و کارگردانی مصطفی سلطانی در ژانر دفاع مقدس، "نسترن‌های وحشی" به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی رهبر قنبری در ژانر اجتماعی و "کلیله و دمنه" به تهیه‌کنندگی زهرا هاشمی بهرمانی، کارگردانی و نویسندگی علیرضا توکلی بینا در ژانر انیمیشن/کودک صادر شد.

****

نمایش «کژدم» به نویسندگی و کارگردانی «سمیه مهری» از  یکشنبه ـ ۲۹ مرداد ماه ـ در پردیس تئاتر تهران روی صحنه می‌آید.

به گزارش روابط عمومی پردیس تئاتر تهران، نمایش «کژدم» به نویسندگی و کارگردانی «سمیه مهری» از یکشنبه ۲۹ مرداد ماه و در ساعت ۲۱:۰۰ در تماشاخانه استاد مشایخی پردیس تئاتر تهران اجرا می‌شود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است، سه زن که در یک ساعت آخر زندگی خود اتفاقات مشترک زندگی‌شان را بیان می‌کنند.

در نمایش«کژدم» بازیگرانی چون شیوا خسرومهر، شراره رخام و سمیه مهری ایفای نقش می کنند. سایر عوامل این اثر عبارتند از:  مشاور کارگردان: ناصر آقایی/ طراح صحنه: روح الله امامی/ طراح نور: حسین نادری/ طراح لباس:هدیه رسولی/  موسیقی: مهربد ثاقب فر/ دستیار کارگردان: فرشید ابوالحسن زاده/ نوازنده: بهنام خندان/  منشی صحنه: مهسا کبریایی/ سهیل قاسم خانی/ ساخت آنونس: عباس یوسفیان/ روابط عمومی: احمد حامدی.

****

نمایش «آنا کارنینا» با تخفیف ویژه در گیشه، پایان هفته روی صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی پردیس تئاتر شهرزاد، نمایش «آنا کارنینا» به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی در روزهای چهارشنبه ۲۵، پنج‌شنبه ۲۶ و جمعه ۲۷ مرداد ماه، با ۳۰ در صد تخفیف برای عموم تماشاگران و ۵۰% تخفیف برای دانشجویان کلیه رشته‌های تحصیلی با ارائه کارت دانشجویی، در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه خواهد رفت.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت تخفیف‌دار سه روز یاد شده این نمایش را از از گیشه پردیس تهیه کنند. نمایش "آنا کارنینا" از ۱۷ مرداد ماه ساعت ۱۹ با بازی معصومه رحمانی و بهنام شرفی به روی صحنه است و اجراهای این اثر نمایشی تا ۳۰ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

****

اجرای نمایش «گفت‌وگوی بر جای ماندگان» جمعه (۲۷ مرداد ماه) به پایان می‌رسد.

نمایش «گفت و گوی بر جای ماندگان» به نویسندگی محمد زارعی و کارگردانی میلاد شجره که از ۱۰ مرداد ماه ساعت ۱۹ در سالن شماره دو پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است و اجرای آن روز جمعه (۲۷ مرداد ماه) به پایان خواهد رسید.

در این اثر نمایشی رضا بهبودی، محمد صادق ملک، باران کوثری، محسن نوری، محمد خاکساری و امین اسلامی ایفای نقش می‌کنند. علاقه‌مندان به منظور تهیه بلیت این نمایش به سایت تیوال مراجعه کنند.

****

نمایش «لامبورگینی» با موضوع گورخواب‌ها به نویسندگی و کارگردانی سیامک صفری از ۲۲ تیر ماه ساعت ۲۱:۳۰ با بازی سیامک صفری و اشکان خطیبی در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه است و اجرای آن جمعه (۲۷ مرداد ماه) پایان خواهد یافت.

در هفته پایانی نمایش «لامبورگینی» نمایشگاه عکسی از مجموعه آثار سعید غلامحسینی با موضوعیت این اثر نمایشی به مدت یک هفته در کافه پردیس تئاتر شهرزاد برپا خواهد شد که علاقه‌مندان می‌توانند ساعت ۲۱:۳۰ از آن دیدن کنند.

****

دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‎های ورزشی آخرین جزئیات و تغییرات این دوره جشنواره را تشریح کرد.

به گزارش امور رسانه‌ای یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم‎های ورزشی، سیدمجتبی علوی با اشاره به اینکه برای معرفی نمایندگان سینمای ایران به جشنواره جهانی فیلم های ورزشی در میلان ایتالیا تنها تا انتهای مهرماه فرصت وجود دارد، افزود: از آنجایی که برگزاری یازدهمین دوره جشنواره در ایران مصادف با ایام محرم و صفر است، شورای سیاستگذاری جشنواره تصمیم گرفت تا برگزاری آیین پایانی و معرفی برگزیدگان جشنواره را به ۲۹ آذرماه ۱۳۹۶ موکول کند.

وی بیان کرد: آثاری که تا ۲۵ شهریور به دبیرخانه جشنواره ارسال شوند، پس از بررسی توسط هیأت انتخاب، برگزیدگان به عنوان نمایندگان ایران به جشنواره جهانی فیلم های ورزشی در میلان ایتالیا معرفی خواهند شد.

علوی افزود: امسال پس از گذشت یازده دوره، برای ارج نهادن به زحمات عکاسان ورزشی در شورای سیاستگذاری تصمیم گرفته شد تا بخش عکس به جشنواره افزوده شود و این چهارمین دوره‌ای است که بخش عکس در جشنواره حضور دارد.

او با اشاره به اینکه امسال ایران به عنوان میزبان کشورهای غرب آسیا و آسیای میانه در تقسیمات ۱۶ گانه فدراسیون Ficts (فدراسیون جهانی فیلمهای ورزشی) قرار گرفته است، افزود: این امتیاز به دلیل افتخارآفرینی آثار ایران در ادوار جشنواره بود و گرنه به دلیل غیبت ۶ ساله در جشنواره جهانی، ایران در آستانه خروج از فدراسیون جهانی Ficts قرار داشت.

علوی با بیان اینکه نمایش آثار نمایندگان سینمای ایران در دوره قبلی جشنواره جهانی فیلم های ورزشی در میلان ایتالیا با استقبال سینماگران و تماشاگران جشنواره همراه بود، گفت: در دوره پیش مستند «آتلان» به نمایندگی از سینمای ایران جایزه بهترین مستند را دریافت کرد.

دبیر یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم‎های ورزشی با اشاره به اینکه در این دوره جشنواره برنامه‌های تلویزیونی که از سال ۹۳ تا ۹۶ نیز تولید شده‌اند می توانند برای حضور در بخش برنامه‌های تلویزیونی شرکت کنند، تصریح کرد: سال گذشته از برنامه ۹۰ و عادل فردوسی پور در آیین پایانی جشنواره تقدیر شد.

علوی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار برای حضور در جشنواره ۲۶ آبان تعیین شده است، افزود: گردهمایی فیلمسازان ورزشی در تاریخ ۲۶ مهرماه همزمان با هفته تربیت بدنی در تهران برگزار خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه در نشست اخیر با احسان شیعه، مدیر شبکه ورزش، این شبکه به عنوان حامی جشنواره یازدهم اعلام آمادگی کرد و قرار شد ویژه برنامه هایی برای این دوره جشنواره نیز تولید شود، گفت: اسامی هیأت انتخاب و دیگر ارکان جشنواره به زودی اعلام خواهد شد.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران، با همکاری کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، وزارت ورزش و جوانان، وزارت کار و رفاه اجتماعی، شبکه ورزش ، شهرداری تهران و سازمان سینمایی برگزار خواهد شد. برای مطالعه متن کامل فراخوان این جشنواره و اطلاعات بیشتر می‌توان به سایت رسمی جشنواره به نشانی www.sport-film.com مراجعه کرد.

****

فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» برای مخاطبان شبکه نمایش خانگی  در سراسر کشور توزیع شد.

به گزارش روابط عمومی این فیلم، «یتیم خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی و پخش موسسه هنرهای تصویری سوره امروز ۲۵ مردادماه در سراسر کشور برای مخاطبان شبکه نمایش خانگی توزیع شد. همچنین برای جلوگیری از دانلود غیر قانونی این فیلم امکانی فراهم شده که علاقه‌مندان به دانلود بتوانند این فیلم را به صورت قانونی از سایت سلام سینما دانلود کنند.

این فیلم داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران که در سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۲۹۷ و در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد را روایت می کند و از بازیگرانش می‌توان به علیرام نورایی، فرخ نعمتی، بهار محمدپور، انوشیروان ارجمند، آهو خردمند، جعفر دهقان، علی شادمان، داریوش اسدزاده، ایمان صفا، محسن حسینی، ملیکا شعبان، شهرام تیموریان، مهری آل آقا، قطب الدین صادقی، اکبر بهشتی، داوود مقدادی، برت جان کلن، برایان طرفه، برشن آنامند اشاره کرد.  

 علاقه‌مندان به تماشای این فیلم می توانند از طریق سایت سلام سینما اقدام به خرید و دانلود قانونی نمایند.

لینک خرید فیلم:https://www.salamcinama.ir/download

****

دبیر بخش پژوهش و سمینار جشنواره تئاتر آیین سنتی اصلی‌ترین محورهای این سمینار را تعزیه و نقالی دانست و از حضور ۱۱ پژوهشگر خارجی در این سمینار خبر داد.

به گزارش ستاد خبری هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی محمدحسین ناصربخت گفت: «این سمینار روزهای ۸ و ۹ شهریور برگزار می‌شود و محور اصلی آن، تعزیه و نقالی بود اما این موضوع را نیز مطرح کردیم اگر پژوهش‌هایی درباره دیگر آیین‌های ناشناخته وجود داشته باشند، حتما استقبال می کنیم همچنانکه در بخش بین‌الملل نیز تمرکزمان بیشتر بر آشنایی با گونه‌های ناشناخته‌ای بود که به فرهنگ ما نیز نزدیک هستند.»

به گفته او، آثار شرکت کننده در این سمینار توسط شورایی مرکب از لاله تقیان، فرزان سجودی و مهرداد رایانی مخصوص انتخاب شده‌اند.

ناصربخت در عین حال تاکید کرد: «من نیز در کنار این دوستان حضور و در جریان چگونگی انتخاب مقالات نظارت داشتم زیرا گاه ممکن است شاهد حضور مقاله‌های تکراری باشیم. البته در کنار آثاری که از طریق فراخوان برای شرکت در سمینار انتخاب شده‌اند، تعدادی مقاله هم به پژوهشگران داخلی سفارش دادیم و کوشیدیم با حضور پژوهشگران جوان‌تر در کنار چهره‌های باسابقه، نگاهی نو به موضوعات داشته باشیم و از مجموع اینها، لیست نهایی را انتخاب کردیم.» 

این پژوهشگر اضافه کرد: «در این سمینار ۱۱ مهمان خارجی از کشورهای پرتقال، بلغارستان، مالزی، هلند، اتیوپی، آذربایجان، ارمنستان، فرانسه، کانادا، بلژیک، انگلستان و ... داریم و در مجموع با احتساب مقاله‌های داخلی، ۴۰ مقاله از داخل و خارج از کشور خواهیم داشت که برخی از آنها به صورت پوستر و بعضی دیگر در قالب سخرانی ارایه می‌شوند و تمام مقالات شرکت کننده، منتشر خواهند شد.»

ناصربخت از برگزاری دو کارگاه آموزشی همزمان با ایام برگزاری جشنواره تئاتر آیینی سنتی خبر داد و افزود: «همزمان با برگزاری جشنواره، صبح‌ها کارگاه آموزشی موسیقی تعزیه را با حضور محسن هاشمی هنرمند برجسته تعزیه که در موسیقی هم تسلط دارد، برگزار می‌کنیم و در کنار آن نیز کارگاه نقالی را با حضور مرشد سعیدی خواهیم داشت.»

وی با اشاره به برخی از نزدیکی‌ها و تشابه‌های فرهنگی در کشورهای همسایه افزود:« بخشی از میراث گمشده فرهنگ ایرانی در دیگر کشورهای خاورمیانه و بویژه در کشورهای هم جوارمان وجود داشته و به همین دلیل تلاش کردیم در انتخاب آثار بخش بین‌الملل هم به این موضوع توجه کنیم.»

این استاد دانشگاه درباره پژوهشگران حاضر در این سمینار نیز توضیح داد: «تلاش کردیم از ترکیب دانشگاهی در کنار پژوهشگران با سابقه و شناخته شده بهره‌مند شویم و تا حد ممکن فرصت حضور را برای پژوهشگران داخلی فراهم آوریم.»

سمینار پژوهشی جشنواره تئاتر آیینی سنتی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۸ و ۹ شهریور ماه) در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود. هجدهمین جشنواره نمابش‌های آیینی سنتی با دبیری داوود فتحعلی بیگی ۸ تا ۱۵ شهریور ماه برگزار خواهد شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha